Resultat 1 till 3 av 3

SEO och försäkringar

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Såg för ett tag sedan ett SEO-företag som erbjöd försäkringar för misslyckad SEO. Det påminner mig om ett venture som jag och några försökte starta 2000 där försäkring ingick. Det kunde passera inom vad som är tillåtet kring försäkring men gränsen där är trådsmal.

    Mit intryck är att den här typen av försäkringar, om de är specifika snarare än ansvarsförsäkring som ju för sådant här är tämligen begränsat, inte nödvändigtvis är lagliga. Dock är jag inte jurist.

    Någon annan kanske kan ge mer information kring detta?

  2. #2
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Man ägnar sig nog åt bra fula metoder om man känner sig tvungen att sälja försäkringar mot ens SEO-åtgärders skadeverkningar...

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist
    Man ägnar sig nog åt bra fula metoder om man känner sig tvungen att sälja försäkringar mot ens SEO-åtgärders skadeverkningar...
    Ansvarförsäkring bör gälla för alla som arbetar i konsultform. Säljer man SEO som vara eller paketerad tjänst blir det mer speciellt.

    Det venture vi sökte pengar kring var en IT-säkerhetsbox som paketerade allt som ett mindre- och medelstort företag behövde. Den lösningen ville vi komplettera med en försäkring. Problem där var:

    1) Ett gemensamt fel i boxen kan snabbt drabba alla kunder. Dyrt för försäkringsbolaget.
    2) Andra företag gav sig in i branschen. Faktiskt tror jag att ett venture företag läckte vår plan.

    Bättre dock att vi inte kom igång. Det jag gör nu är så mycket bättre genom att det inte kräver det brutala arbetet som det där hade gjort. Men det var en bra erfarenhet och så kändes det smutt i den situation i livet jag var då att få låna kontor på Norrmalmstorg med min affärspartner. Sådant som man i mer mogen ålder skiter i.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)