Resultat 1 till 6 av 6

önskar köpa eller byta till länkar - svenska

  1. #1
    webdocs avatar
    webdoc webdoc är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    64
    Om du vill köpa eller sälja: Önskar köpa länkar
    Område för sidan: Bil/Motor/Transport/Trimning/Biltuning
    Språk på sidan: Svenska
    PageRank på sidan: 4-8
    Eventuella krav på sidan du vill köpa länk av: måste vara från .se domäner och webbsidor med webbhotell från Sverige. Din sida skall ha någorlunda bra trustrank.

    PM:a.
    www.121.nu - sök företag

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av webdoc
    [...] webbsidor med webbhotell från Sverige. Din sida skall ha någorlunda bra trustrank.
    PM:a.
    Varför anser du webbhotell i Sverige viktigt? Det var det förr men inte nu längre. Geografisk region går numera att ställa in och det fungerar perfekt.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Han har med stor sannolikhet läst denna tråd och insett att det inte bara räcker att ställa in det i Google. Eller förstås haft de kunskaperna sedan tidigare.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Han har med stor sannolikhet läst denna tråd och insett att det inte bara räcker att ställa in det i Google. Eller förstås haft de kunskaperna sedan tidigare.
    Inställning i Webmaster slår direkt. Inte ens innan dess var placeringen särskilt avgörande såvida man inte bygger spam-nätverk för länkförsäljning. För driftsättning av en enskild tjänst har det knappast någon betydelse alls. Och det skulle förvåna mig riktigt ordentligt om det har betydelse alls.

    Lätt illustrerat av att sajter på Wordpress.com och Blogger.com är bland de lättaste att ranka oavsett om man kör med eget DNS-namn eller inte. Flera av de sajter som rankar riktigt bra är förövrigt driftsatta utanför Sverige har inte gjort inställning i Webmaster tool.

    Det är en funktion som tror jag helt säkert fungerar fullt ut för den som arbetar seriöst med att bygga en sajt. För andra där utlänkarna har mer betydelse kanske annat också har betydelse.

    Men jag har e-postat Google och frågat.

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tycker att du skall svara i den tråden som är angiven istället om du har en annan uppfattning.
    Alternativt tar vi bort våra inlägg här helt för att inte störa webdocs förfrågan.

  6. #6
    webdocs avatar
    webdoc webdoc är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    64
    Hej på Er,
    Nja, ni stör inte =). Det är helt ok. Har ej läst ovan nämna tråd som du nämner Urban, men skall göra...

    Min teori är helt enkelt att det fortfarande är ett + att få inlänkar från sajter med webbhotell i det landet man vill ha effekt på.
    Jag känner givetvis till det du beskriver Hans, och självklart så instämmer ja delvis i dina åsikter.
    Men Google har som primär affärside relevans, och jag tror det blir mer relevant att synas på sajter som är "helsvenska" om man skall synas på svenska Google.
    Jag försöker tänka efter så sunt tänkande som jag bara kan i min optimering, trots åsikter som finns ute på nätet.
    Så länge det funkar för mig, så kör jag på =)
    Senast redigerat av webdoc den 2007-11-27 klockan 23:43.
    www.121.nu - sök företag

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. önskar köpa eller byta till länkar
    Av webdoc i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 23:04
  2. Köpa domän med länkar till sexsiter
    Av Henrik i forum Domänen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 23:53
  3. Önskar köpa länkar inom lån/ekonomi/sms
    Av Gustav i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 01:18
  4. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57