Resultat 1 till 5 av 5

Inlänkningar från parkerade domän

  1. #1
    MariaKs avatar
    MariaK MariaK är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Hej,

    Jag undersökte antalet inlänkar för ett SEO företag (som just nu ligger tvåa - etta är Wiki, i Google på "sökmotoroptimering") bara för att få litet nya idéer för min egen sida men det visade sig att det största antalet inlänkar de har kommer ifrån olika parkerade sidor med ett antal länkar till företaget i fråga. Sidorna hade olika namn men samma utseende och struktur. Vissa av sidorna hade PR 2 medan andra PR 0.

    Är dette verkligen en länkstrategi som ni skulle förespråka? Anser verkligen Google att dessa sidor är relevanta för företagts hemsida? Kanske är denna strategi vanligare än vad jag tror.

    /Maria

  2. #2
    daniel_s avatar
    daniel_ daniel_ är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    98
    Nej, det är inget att rekommendera. Men du ska inte kolla så mycket på SEO-företagens optimering. De tar precis alla tillfällen de kan för att få en inlänk. Möjligen skulle de avböja en inlänk från en porrsida, men annars är allt okej där man inte använder "nofollow" och får ha "sökmotoroptimering" i ankartexten.

  3. #3
    MariaKs avatar
    MariaK MariaK är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Mmm man har ju sett att SEO företag ibland har litet tveksamma inlänkningar... Frågan är bara om de utnyttjar samma strategi för sina kunder.

    Jag arbetar själv "inhouse" på ett företag med SEO och skulle själv vara litet reserverad över att lämna över allt i händerna på ett SEO-företag. Det finns ju så många små företag där ute som inte har en aning om vad som är realistiskt att bli lovade gällande sökmotorplacering osv.

    Men tack för ditt inlägg.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jodå det stämmer nog rätt bra det där daniel_. Nikke har tidigare rätt så noggrant följt det här står lite om det här.

  5. #5
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Tänker inte uttala mig om ifall det är etiskt eller ej, utan snarare så tror jag nog inte att det är någon hållbar kanonlösning i längden.

    Visst - det är kul att få många inlänkar på ordet "sökmotoroptimering", men jag tror inte att dessa länkar är några direkt kvalitativa länkar som ger ett fantastiskt resultat.

    Enligt mig finns det andra och bättre sätt att jobba med länkstrategier.
    Blogg: Joinsimon | Företag: Honesty

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 1 domän eller 1 för varje land?
    Av LaoWang i forum Domänen
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2018-03-05, 09:51
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 00:15
  3. Många länkar från samma hemsida
    Av BraMarknadsföring i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 12:55
  4. Flytt av domän
    Av SteP i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 11:08
  5. Backlinks och dubbla domännamn
    Av Bernt Johansson i forum Google
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 22:48