Resultat 1 till 4 av 4

Vilken länkstrategi funkar bäst för dig?

  1. #1
    Robert Rs avatar
    Robert R Robert R är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Kanada
    Inlägg
    25
    Tänkte vi kunde nämna några strategier som funkar bra för att generera inlänkar.

    För min gitarrsajt funkar Youtube otroligt bra. Jag gör videolektioner och postar dem på youtube. Har då en länk från youtube till min sajt och detta driver mycket trafik. Ett måste är ju förstås att videomaterialet är bra. Jag postar samma videomaterial till så många videosajter jag kan förstås, vilket ger mig ännu fler inlänkar. Youtube är dock mest effektivt.

    En annan bra strategi är att be forummedlemmar att länka. Om man bedriver ett hyfsat stort forum är det lätt att mass-emaila alla medlemmar och föreslå lite inlänkning.

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Driver man en blogg, är ett "scoop" eller en stor guide väldigt effektivt. Eller varför inte en välarbetad lista på t.ex. de 10 mest underskattade domänerna någonsin. Eller liknande. Det går i alla fall att få spridning om man vill.

    Stumbleupon är bra för att in the long run få inlänkar till något bra material.

    Lyckas man komma till toppen av digg på något sätt, kan man även räkna med ett par hundra nya inlänkar. Om det är bra content förstås.

    Länkbeten is the shit. Gör man det rätt, så är det riktigt effektivt i längden. Titta bara på Dan som efter sitt bete fick napp så det syntes i Google nästan direkt.

  3. #3
    Robert Rs avatar
    Robert R Robert R är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Kanada
    Inlägg
    25
    En annan strategi som kan funka men ändå kan te sig tvivelaktig är att kritisera. Negativ feedback och stark kritik mot etablarade sajter, kändisar, produkter, etc kan ge en jädra massa trafik, men själv skulle jag inte vilja ha en sån sajt. Det finns nog också risk för att sajten kan bli hackad och man får nog massor med hatmail. Står man ut med dessa nackdelar är det ett sätt att dra till sig uppmärksamhet och inlänkar.

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Funkar förstås, endast i vissa nischer och för vissa sajter. Men bra tips - ligger mycket sanning i det.

    Beteendevetenskap är intressant. Även på internet pratar man valutor, man måste erbjuda något för att någon ska bli intresserad och vilja sprida det vidare. Björn Jefferys lista på e-valutor är läsvärd för den som vill fundera över hur ett länkbete ska planeras. Vilken valuta ska du använda för bäst resultat?

    http://www.goodold.se/blog/trend/200...rnet-currency/

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vilken sorts egna interna länkar är bäst?
    Av Jimmy i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-05, 21:36
  2. 301 redirect som funkar på en windows server?
    Av Vindvilja i forum Optimering
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 13:16
  3. länkstrategi, ett nyckelord och 6 siter
    Av Hans i forum Länkbygge
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 09:41
  4. starta blogg - vilken typ mest SEO-vänlig
    Av Jacob Jarnvall i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 15:32
  5. Vilken av dessa ska jag regga?
    Av swedph i forum Domänen
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 15:41