Resultat 1 till 2 av 2

Stöld av mina texter

  1. #1
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Jag har en website som handlar om olika lån. Har även gjort en del bloggande i ämnet.
    Idag upptäckte jag att någon gjort en website/blogg och stulit-rakt av kopierat vartenda inlägg jag har gjort i nästan samtliga bloggar samt kopierat av texten från min website, men ersatt mina länkar i texten med sina egna.
    Jag har legat nr 1 på Google vid sökning av det mest relevanta sökordet ett bra tag nu och det visade sig att denna "tjyv" inte är någon lekman/kvinna som jag, utan en av de "stora" långivarna vilken jag tidigare länkat till på min lånsida.
    Troligtvis ett desperat försök från deras sida att klättra i Google, men vad f-n..
    Jag är ny i Cybern och har haft en hel del tur men till er som är rutienrade-Brukar det gå till så här??

  2. #2
    daniel_s avatar
    daniel_ daniel_ är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    98
    Det är alltid lika tråkigt när personer stjäl material från ens sidor. Jag har själv varit med om det ett flertal gånger men det har alltid ordnat sig.

    Det jag har gjort när någon stulit material är att jag mejlat ett vänligt mejl till vederbörande och sagt att han får helt enkelt plocka bort materialet. Alternativt att han citerar min artikel och tydligt anger källa. Det har som sagt alltid fungerat så jag har inte haft några ytterliggare problem.

    Jag tror vänlighet fungerar längst, trots att det inte är du som gjort något fel. Du har allt rätt att vara arg och förbannad på den som stulit ditt material men gå in med en vänlig attityd och se vad som sker. Vill personen inte vidta åtgärder så får du gå vidare.

    Vill inte din "copycat" lyssna på dig får du först och främst informera om upphovsrätt och copyright.

    Har din sida varit uppe en längre tid som du antyder så behöver du inte vara orolig för att du ska falla i SERP. Materialet som är stulet kommer med hög sannolikhet räknas som "duplicate content" och troligen uteslutas ur sökresulteten.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)