Resultat 1 till 7 av 7

Hur snabbt sker indexeringen?

  1. #1
    Jakob Kegels avatar
    Jakob Kegel Jakob Kegel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Valletta, Malta
    Inlägg
    18
    Skrev precis ett inlagg pa ett forum http://www.aota.net/forums/showthread.php?t=23450
    Nagra minuter senare gjorde jag en sokning pa en del av inlagget namligen "lightbox2/js/%27%20%2B%20src%20%2B%20%27". Till min stora forvaning var strangen redan indexerad! Hur kan det ha gatt sa fort? Har Google nagon form a realtidsindexering for populara sajter? Kan det haft nagon betydelse att jag varit inloggad i Gmail?

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Går väldigt snabbt ibland för vissa sajter (under en timme ibland).

    Se relaterade trådar till detta:
    http://www.seo-forum.se/google/1657-...pdatering.html
    http://www.seo-forum.se/google/2064-...ndexering.html

    Och Google om de nya ändringarna för detta:
    http://www.mattcutts.com/blog/minty-fresh-indexing/
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag hade en "nära google" upplevelse igår. Med en sida som blev upplockad mer eller mindre direkt. Dessutom säg jag effekter av länkar från den sidan redan efter 20 minuter.

    Och då var det inte starsidan där denna sida listades som indexerades mer eller mindre omgående. Utan den faktiska undersidan.

  4. #4
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Skrev precis ett exempel på bloggen där jag också tog ett snapshot. Min tid vart 3 minuter. Dock har jag sett 1 min innan också. Så det går tokfort these days.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Med en blogg brukar det gå fort om den bara har en viss trust, några minuter är ingen ovanlighet för mig heller. Däremot att länkkraften tar så snabbt som Bernt säger låter däremot riktigt bra.

    Edit: 1 minut såg jag nu på ett inlägg.
    Senast redigerat av Urban G den 2007-12-22 klockan 01:06.

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    La upp en ny sajt nu inatt, som inte är blogg och inte har rss, för att se hur lång tid det tar innan en helt ny sajt indexeras. I SEO-tävlingen såg vi ganska bra hur lång tid det tog men sedan dess har det som bekant hänt en hel del i Googleplex...

    Har bloggat/länkat till sajten från en blogg som brukar kollas ungefär med 3-7 dagars intervaller av Google utan att sajten uppdateras. Kanske lägger till ett par till länkar imorrn.

    Och btw, nej den är inte indexerad än. Tror den här snabbhetsgrejen är premierad främst för sajter med rss och framförallt för sidor med hyfsat trust som har ett bra flow på nytt innehåll.

  7. #7
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det stämmer nog bra Anton. Men med en länk till en helt ny sida från en sida med trust, som indexeras ofta och snabbt så går nog indexeringen av den nya sidan betydligt snabbare.

    Mitt senaste egna projekt tog 3 dygn att få indexerad (startsidan alltså) då den var helt ny. Och då hade jag bara två inlänkar. En från min egen blogg (som inte indexeras speciellt ofta iom att jag inte skriver så ofta i den) och en från KTH katalogen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 18:28
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 03:25
  3. Hur snabbt!
    Av Patrik Berggren i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 08:16