Resultat 1 till 2 av 2

Antal träffar ner till 10% i Google

  1. #1
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    jag måste skriva om mina senare upplevelser i google där jag dagligen söker och kollar mina och mina kunders ranking och positioneringar.

    Jag har märkt stor sänkning i antal resultat på samma sökningar jag gjort i mer än ett år. 90% av resultaten har försvunnit och det är ju lite konstigt, jag ligger dock uppe i top pfortfarande. innebär det att jag är ute och cyklar kanske??

    De flesta sidor kanske har tappat 1 PR poäng men samma sak här med svikt i antal resultat och man undrar ju hur drastiskt Google jobbar med att ändra sina sök

    Istället för 92.000.000 träffar ligger nu resultatet på 8.200.000 och det är ju stor skillnad på att google inte värderar sidorna lika längre. Jag funderar på om det har med mitt xhtml/css sätt att bygga sidorna på samt att jag integrerar en blog från blogger med egen hosting att göra???

    Har någon något konkret svar på varför det är såhär? jag har använt mig av google.com och har samma nedgång på alla sökningar oavsett sökord och område enligt mina tidigare resultat ett par månader sedan.

    En tanke som slog mig är relevansen och tydliggörandet på nyare webbsidor som använder sig av xhtml/css för att tydliggöra sidornas informatonsstruktur och resten tappar helt enkelt greppet hos google???

    Det fanns en google projektsökmotor för ett år sedan som utvecklades för att värdera detta högre men är den verkligen kanske online numera för så verkar det faktiskt!!!

    Michael

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Tydligen har Google en gång för alla plockat bort supplemental indexet. Dessutom har de sedan tidigare tillstått att site: sökningar inte är speciellt rättvisande.

    Kan dock inte säkert säga att detta är vad som spökar på de SERPar som du följer.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista på svenska länkkataloger
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 95
    Senaste inlägg: 2021-08-16, 09:54
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 23:00
  5. Sidans placering Vs antal träffar
    Av creo i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 23:55