Resultat 1 till 9 av 9

Behöver hjälp av SEO-proffsen!

  1. #1
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Hej alla SEO-proffs
    Jag är snart klar med kodningen av min nya webplats ([Bortmodererat: regel 1]).
    Det är 4år kvar till em 2012 och målet är att ha så hög pagerank som möjligt tills dess, se det som ett roligt projekt.

    Vad kan jag göra för att få minst pagerank 6 under den tiden?
    Ge mig alla tips ni vet, vart ska jag börja? vad ska META innehålla? vad ska titeln vara? osv.

    Tack på förhand!
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2008-01-03 klockan 13:13.

  2. #2
    Stringfellows avatar
    Stringfellow Stringfellow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    40
    Om du fyller den med tillräckligt bra innehåll så får du naturliga länkar vilket är den bästa sorten. Att få PR6 utan bra/intressant innehåll är nog i praktiken omöjligt.
    Så börja med att skriva artiklar och nyheter så har du kommit en bit på vägen.

  3. #3
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Citat Ursprungligen postat av Stringfellow
    Om du fyller den med tillräckligt bra innehåll så får du naturliga länkar vilket är den bästa sorten. Att få PR6 utan bra/intressant innehåll är nog i praktiken omöjligt.
    Så börja med att skriva artiklar och nyheter så har du kommit en bit på vägen.
    Hej!
    Nyheter kommer det att skrivas så fort det finns något att skriva om em 2012 självklart.

  4. #4
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Pokerstjärna
    Hej!
    Nyheter kommer det att skrivas så fort det finns något att skriva om em 2012 självklart.
    Jag tycker redan nu att du skall sticka ut och spå laguppställningen. Gärna några omdiskuterade spelare som skapar debatt bara man nämner deras namn.

    Det gör att fotbollsbloggarna kommer "rasa" och länka till dig positivt eller negativt. Analysera grupperna och skriv på olika språk om det behövs. Tyskar är ganska lättretade

    Plocka in RSS:er om om alla världsstjärnor som beräknas vara med i de olika lagen. Deras skador och framgångar och deras antal mål. Då har du en sajt som kommer vara mycket intressant att läsa fram mot EM. Lägg in statistik från 2008 på alla spelarna och skriv om de skall få vara med 2012 eller inte.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  5. #5
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Jag tycker redan nu att du skall sticka ut och spå laguppställningen. Gärna några omdiskuterade spelare som skapar debatt bara man nämner deras namn.

    Det gör att fotbollsbloggarna kommer "rasa" och länka till dig positivt eller negativt. Analysera grupperna och skriv på olika språk om det behövs. Tyskar är ganska lättretade

    Plocka in RSS:er om om alla världsstjärnor som beräknas vara med i de olika lagen. Deras skador och framgångar och deras antal mål. Då har du en sajt som kommer vara mycket intressant att läsa fram mot EM. Lägg in statistik från 2008 på alla spelarna och skriv om de skall få vara med 2012 eller inte.
    Mycket bra tips!
    Tänkte använda Wordpress är det att rekomendera i SEO syfte?

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ja, Wordpress är att rekommendera. Väldigt populärt och väldigt välfungerande+ att Google älskar strukturen.

    Du kan ju alltid skriva om Polen+Ukraina. Det som är färdigställt är värt att uppmärksamma redan nu!

  7. #7
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Meta-taggar osv har absolut ingenting att göra med din pagerank. Varför du ens bryr dig om den siffran är förövrigt ett mysterium. Så 2001.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  8. #8
    antepantes avatar
    antepante antepante är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    43
    Du kan ju även tippa segrare, skyttekung och så redan nu. Samt förutse vilka som kommer att vara stjärnorna då

  9. #9
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Citat Ursprungligen postat av antepante
    Du kan ju även tippa segrare, skyttekung och så redan nu. Samt förutse vilka som kommer att vara stjärnorna då
    Jo hade tänkt göra allt det där, men det gäller att hitta en passande design också därför håller jag att prova mig fram i wordpress em-2012.se
    Senast redigerat av Anton Johansson den 2008-01-05 klockan 03:31.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver hjälp med wordpress
    Av Magnus-SEO i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 22:15
  2. Ska skapa en katalog och behöver hjälp, tack!
    Av Gabriel K i forum Kataloger
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 05:10
  3. Behöver hjälp med säljande texter
    Av Kocken i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 18:12
  4. Behöver hjälp med länk skript
    Av pokerleo i forum Länkbyten
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 10:10