Resultat 1 till 5 av 5

lite feedback tack

  1. #1
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    vad kan vi dra för slutsatser om det här ?

    har ett domännamn som innehåller bärbar dator och en annan som innehåller stationär dator båda har alltså två ord med ett bindestreck som skiljer dom åt. Båda är dessutom IDN domäner.

    Båda publicerades i jun-07 stationär hamna på top-10 i google efter 1 månad.
    bärbar dator som logiskt har lite tuffare konkurrens kommer än idag inte bland de 250 första i google på sökfrasen bärbar dator men 1:a på yahoo !!! och om man i google enbart söker ordet bärbar som borde vara tuffare en bärbar dator, så kommer den 10:a.

    Hamnar man i sandlådan på enskilda ord ?
    känns som om dom satt någon manuell spärr på bärbar dator i google.

    båda butikerna öppnar inom 2-3 veckor (tomma nu)
    Senast redigerat av impreso den 2008-01-05 klockan 20:00. Anledning: Ej tillåtet att nämna URL vid feedback-/hjälp-frågor

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Ordet bärbar lär inte ha större konkurrens än frasen bärbar dator. Ordet bärbar finns nog fler gånger, men förmodligen är det väldigt få som aktivt har jobbat med det än de som har jobbat med frasen bärbar dator.

    Förmodligen har fler jobbat aktivt med frasen bärbar dator än med frasen stationär dator.

  3. #3
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    nej det är sant,, den har inte hårdare konkurrens bara mycket mer träffar

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Sedan är dator mycket svårare än bärbar. Kul att du delar med dig av erfarenheterna, det var intressant.

    Man kan tänka sig att det per automatik krävs mer för en premiumterm som "bärbar dator" men att "stationär dator" hamnar inom ett annat segment där det krävs mindre. "Minimumkrav" kanske faktiskt är rätt ord, jag kan tänka mig att Google har ett "minimumkrav" på vissa söktermer per automatik.

  5. #5
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    Citat Ursprungligen postat av impreso
    Jag tycker det visar också hur mycket yahoo tar hänsyn till att man har samma domän som sökord. På yahoo så ligger jag 1:a på bärbar dator men även 20 andra sidor med samma tema. Ett så tungt ord som digitalkamera ligger jag 2:a i yahoo även fast min domän är särskriven till digital-kamera

    Men kan man hamna i sandlådan på utsatta ord eller är det hela sidan som hamnar i lådan ?
    Jag ska göra en research angående MSN också,, återkommer mer om det imorgon.
    Senast redigerat av impreso den 2008-01-05 klockan 22:35.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lite uppfriskande: "Permission to link to your site"
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 17:27
  2. Google läser JavaScript - lite info
    Av Gustaf i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 23:03
  3. Feedback på direktregg
    Av nomicon i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 12:49
  4. Lite sökord som folk faktiskt söker på
    Av vajpero i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 00:05