Resultat 1 till 4 av 4

intern länkstruktur

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hejhej,

    Jag har försökt hitta information om detta både här på forumet och utanför, men det går dåligt för mig

    Var hittar jag fina artiklar och information om intern länkstruktur? Jag vill alltså veta saker som t.ex. huruvida jag höja/sänka vissa sidors vikt genom att omfördela interna länka. (Sen kom jag inte på mer rent spontant, antar att det är det viktigaste, men som sagt: Tittar gärna på allt inom området interna länkar)

  2. #2
    andgus avatar
    andgu andgu är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    40
    Hej

    Vet inte om det är exakt vad du är ute efter men Rand Fishkin på SEOmoz har skrivit ett par blogg inlägg som kan vara intressanta, finns mer att hämta där.

    http://www.seomoz.org/blog/my-person...hese-4-factors
    http://www.seomoz.org/blog/how-to-so...annibalization

  3. #3
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Redigerar bort, nästa inlägg är mer relevant.
    Senast redigerat av erison den 2008-02-04 klockan 14:16.

  4. #4
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Jag ska försöka specificera min fråga lite närmre:

    Min webshop har en länkstruktur som ser ut enligt bilden, vilket jag skulle anta är ganska vanligt. Eftersom jag har väldigt få produkter har jag dem på indexsidan, annars hade givetvis en produkt-sida fått tilläggas. Tillbehören ligger alla på samma sida, uppdelade i tre underkategorier.

    Jag har visualiserat det hela här: http://www.tradesolo.com/sidstruktur.pdf

    Problemen jag har känns som följande:
    1. Det känns inte optimalt när tillbehören får inlänkar till denna samlingsida. Det hade kännts bättre att dela upp dem på undersidor, där vajre undersida hade sitt namn (vilket ju är keyword) som sidnamn. Eller är jag fel på det, spelar detta ingen roll?
    2 (VIKTIG). De sidor som är med i menyn blir ju automatiskt internlänkade från alla sidor. Men mina SEO-artiklar får ju aldrig den “internlänkstatusenâ€. Det är ju extremt viktigt för mig att de sidorna blir viktiga, men kan jag göra något åt det?
    3. Kontaktsidan får ju mycket kraft, helt i onödan. Bör jag göra något åt detta? (Läste lite om det och folk hade förslag om nofollow och allt möjligt.

    Tack på förhand!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur påverkas sidor av intern länkning?
    Av Marcin i forum Länkbygge
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 18:42
  2. Blogg-community - länkstruktur?
    Av Håkan Liljeqvist i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 17:58
  3. Bygga om intärn länkstruktur.
    Av Sneaky i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 20:25