Resultat 1 till 2 av 2

Lite snabba frågor!

  1. #1
    Henriks avatar
    Henrik Henrik är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    14
    Hej på er,

    Jag har en webbsida som skall modifieras och debuggas och jag undrar följande:

    Om man lägger till en index-sida som enbart har för avsikt att få användaren att välja språk (två flaggor - engelska / svenska) är det att "kasta bort" nyttan med de inlänkar man redan har till den nuvarande indexsidan (med text) eller kan man överföra länkkraften till indexsidorna för respektive språk??

    Jag har hört att det är vettigt att använda sig av CSS-positioning (absolute - antar jag) för att flytta själva "main-content" så långt upp som möjligt i koden. Har detta någon stor inverkan eller är skillnaden marginell?

    Sist men inte minst... (borde kanske posta denna del i en annan tråd)... någon som är sugen på att ta sig an ett miniprojekt för att optimera min sida?? PM-a gärna om priser.

    MVH
    Henrik

  2. #2
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Om du har gjort någon form av optimering på index-sidan och redan har bra positioner på några så kan det vara lite slöseri. Har du många länkar till index-sidan? Kan du styra om dem till den nya sidan om du ville?

    CSS är väl alltid att föredra, dock anser jag att det är små seo-effekter av detta (men är det hård konkurrens så kan det vara det lilla som avgör).

    Om du vill söka efter någon som ska ta sig an ett jobb så ska du posta detta här http://www.seo-forum.se/foermedling-av-seo-tjaenster/

    Läs även reglerna för postning här innan; http://www.seo-forum.se/foermedling-...umsektion.html

    Mvh / Anders

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Två snabba frågor angående "optimala URL:er"
    Av mattiasjarnhall i forum URL-omskrivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 11:26
  2. Google läser JavaScript - lite info
    Av Gustaf i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 23:03
  3. Hjälp med smarta frågor?
    Av Peter_ i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 10:04
  4. Matt Cutts svara på frågor via Google Video
    Av Bernt Johansson i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 12:47