Resultat 1 till 1 av 1

2 javautvecklare för att utveckla mobil plattform, heltid, sthlm

  1. #1
    qmikalis avatar
    qmikali qmikali är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    75
    Hej
    Eftersom det inte fanns någon specifik jobbdel i forumet så postar jag detta offtopic om det är okej?

    Företaget där jag jobbar som webmaster söker nämligen nu två java utvecklare för att utveckla vår mobila plattform. Vi söker dels en erfaren (minst 5 år) och en med kortare yrkeserfarenhet. Båda tjänsterna är heltid och tillsvidaretjänster.

    Vi är ett litet företag med många olika kompetenser och bakgrunder som kompletterar varandra. Jag började i höstas och har kommit att trivas mycket bra. Du får gärna gilla innebandy, då vi spelar varje måndag efter lunch. Vi ligger vid T-centralen så man har nära till allt.

    Så gillar du java och vill skapa framtidens mobila verktyg, så skicka en ansökan. Vill du fråga något mer som rör hur det är att jobba på Bozoka så är det bara att skicka ett mail till mig.

    Skriv gärna att du hittade annonsen på SEO-forum, det tycker iaf jag är ett plus.

    Nedan är annonsen för den erfarne javautvecklaren:

    Vill du jobba med mobila tjänster, java och open source? Bozoka expanderar och behöver fler personer som vill vara med och utveckla några av marknadens mest spännande mobillösningar. Vi söker en självgående javautvecklare för att komplettera vårt mobilutvecklingsteam.

    Du har relevant akademisk examen, minst 5 års yrkesmässig erfarenhet av systemutveckling och arkitektur. Du har erfarenhet av att skapa tekniskt avancerade lösningar, vana vid att arbeta i olika sorters projekt och du får gärna ha stor erfarenhet av distribuerade system.

    Arbetsuppgifterna inkluderar samtliga faser i systemutveckling, från kravanalys till driftsättning av tjänsterna. Du är prestigelös och kan hugga i där det behövs samt är nyfiken på nya tekniker.

    Kvalifikationer
    - Java i servermiljö.
    - Objektorienterad programutveckling
    - Distribuerad systemarkitektur
    - Testdriven utveckling
    - Internetrelaterad systemutveckling
    - Databaser och SQL

    Meriterande kunskaper
    - Telekomsektorn (tex Billing, SMS, MMS etc)
    - Linux och opensource
    - Interaktionsdesign
    - Tekniker som Jini, RMI, Spring, Hibernate, MySql, Webservices, servlets/portlets, Liferay

    Om Bozoka
    Bozokas marknadsposition bygger på utveckling och drift av mobila tjänster i multipla kanaler; XHTML, MMS, SMS, J2ME, video och taligenkänning (VoiceXML). Vår utveckling bedrivs främst med open source-tekniker som ant, eclipse, cvs/svn och mysql i linuxmiljö.

    Bozokas kunder är företag och operatörer. Tillsammans med Telenor Sverige lanserade vi i juni månad www.mobilstart.se en tjänst som förenklar för entreprenörer att starta mobila tjänster och vi genomför just nu en aggressiv utvecklingsplan för konceptet.

    Bozoka har varit verksamma sedan 1999 och har 10 i dag anställda. Vårt kontor ligger i centrala Stockholm med bra läge för pendlare.

    Intresserad?
    Välkommen att skicka ditt CV och ett personligt brev innan första februari till [email protected]. Om du har några frågor angående tjänsten och/eller företaget, är du välkommen att kontakta Martin Strömberg på telefon 08-545 068 00.

    Hemsida
    www.bozoka.com
    Båda annonserna finns på ams här:
    http://platsbanken.ams.se/direkt/98/...,1236698.shtml
    http://platsbanken.ams.se/direkt/71/...,1236871.shtml

    /Micke
    Senast redigerat av qmikali den 2008-01-12 klockan 23:16.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)