Resultat 1 till 6 av 6

Håller på att lära mig

  1. #1
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Hallå, jag håller på att lära mig det här med SEO för fullt.
    Vårt område är batteriladdare för bly/syra batterier. Därför tänkte jag göra en sida med information om just bly/syra batterier, för att även länka till våra batteriladdare.

    Syftet är naturligtvis att locka till sig trafik som handlar om batteriet, och inte bara batteriladdaren.

    Jag har lagt upp sidan på en test-server, och tänkte att jag kanske kunde få lite tips på vägen. Har även slängt dit lite AdSense, och har vi tur ramlar det ju in en liten slant den vägen också.

    Här är den iallafall, den är inte snygg, men jag tänkte om jag kunde få lite tips när det gäller mina meta-taggar, rubriker, titlar och interna länkar.
    Informationen på sidan ska skrivas om, för att dels bli mer informativ, dels öka densiteten på nyckelorden, och försöka hamna runt 500 ord på varje sida.

    Här är adressen: [Bortmodererad: regel 1]
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2008-01-15 klockan 18:33.

  2. #2
    daniel_s avatar
    daniel_ daniel_ är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    98
    Det är inte så smart att lägga upp en länk till din sida. Google indexerar sen när du ska lägga upp den andra så blir det DC.

    För övrigt så säger du att du ska generera trafik till din huvudsida. Det finns inte en enda länk till den?

    * Ser ut som en MFA-sida
    * Du kommer ha en bouncerate på 99 % och några fåtal klick på adsense.
    * Du kommer inte få mycket betalt eftersom du kommer ha så lite sidvisningar i förhållande till klick så du kan inte räkna med någon speciell inkomst.

    Vad ska du göra?
    Som du själv säger så är sidan riktigt ful. Även om det är en satellitsida så måste den tillföra något om du ska ha någon nytta av det till din huvudsida. Kan du inte strukturera upp den lite? Lägga upp lite bilder och faktarutor, uppdatera lite då och då med nyheter inom kategorin batteriladdare.

    jag har erfarenhet av liknande satellitsidor och har lagt ner det för något år sedan. Det är verkligen pissigt både för användare och dig själv.

    Nu har inte jag läst informationen som finns på sidan för jag tycker itne det behövs för att ge dig kritik.

    Nä, ladda ner Wordpress fixa en snygg template och strukturera upp sidan så kommer det garanterat generera inkomst och fler besökare till din andra webbplats och även mer värdefulla inlänkar.

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Nej det finns ingen länk ännu. Det kommer. Kommer troligen även att bli lite länkar till andra relevanta sidor.

    * MFA är det inte, skulle kunna ta bort AdSense helt. Tänkte dock att om det kan generera någon krona, så det kanske täcker serverplatsen, så är det en bonus. Eventuellt kanske det kan ge användaren ett värde också, eftersom sidan har väldigt specifikt innehåll, som AdSense har lätt att förstå. Vad jag sett hittills verkar det vara relevanta annonser.
    * Bouncerate hoppas jag ju slippa, eftersom jag ska se till att fylla sidan med korrekt och relevant information. Förhoppningen är ju att den som söker information om "valve regulated lead-acid battery" ska vara intresserad av just det.
    * Inkomst är irrelevant i sammanhanget.

    Sidan är ful, yes. Vad gäller bilder så har jag tänkt fotografera lite olika batterityper, kanske illustrera hur det fungerar osv. Tanken är att det ska vara relevant information.

    Förklara gärna varför en WP-sida skulle generera fler besökare.

    Sen om någon kunde hjälpa mig med det jag faktiskt frågade om. Jag vill alltså ranka bra på de olika batterityperna. Jag vill få mitt användande av title, url, meta, rubriker och interna länkar att underlätta för att ranka bra.

    Naturligtvis är ett bra innehåll, och många inlänkar viktigt, men det får jag ju se till att fixa själv. Vill bara att den interna strukturen ska vara bra först.

  4. #4
    daniel_s avatar
    daniel_ daniel_ är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    98
    När jag skrev att sidan var ful, menar jag att den inte är "tilltalande". Nu har du gjort om det lite ser jag, vilket ser bättre ut.

    Förslaget med WP var på grund av WP redan från början har en schyst länkstruktur och är mer eller mindre onpage-optimerad från grunden. Det är förmodligen betydligt lättare att uppdatera då också.

    Den interna länkstrukturen och titlar kan väl inte bli speciellt mycket bättre än vad du gjort.

  5. #5
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Det låter ju kanonbra det!
    Jag utökar informationen hela tiden, och när jag börjar bli nöjd ska jag försöka få ut sidan på en egen domän, på ett webbhotell i något engelskspråkigt land, och registrera den till länkkataloger.

    Jag tycker sidan blev mycket snyggare när jag gjorde om annonserna, la den lilla pilen vid länkarna och la in lite bilder. Fortfarande är det ju ingen skönhet till sida, men som sagt, tanken är att den ska vara informativ

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag har redigerat tråden och tog bort adressen eftersom den bröt mot regel 1. Läs reglerna igen.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. En liten teori om Dublicate Content
    Av Kocken i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 10:56
  2. PR toolbar håller på att exporteras
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 02:01
  3. Hoppas vi ska lära oss tillsammans av varandra
    Av swecat i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 18:12