Resultat 1 till 11 av 11

Feadback

  1. #1
    Freds avatar
    Fred Fred är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Oxford, UK
    Inlägg
    63
    Saknar en funktion for feadback pa egna sidor

    denna del kan forslagsvis exkluderas med robots.txt
    men skulle vara kulle att veta vad man kan gora battre pa sina sidor ur SEO synpunkt
    INTE designmassigt
    vet att det ar manga har som jobbar med phplinkdirectory osv

    forslagsvis sa kan man ocksa gora denna del tillganglig for perssoner som har ett visst antal inlag och/eller kan SEO bra osv...

    feadback pa denna trad mottages ocksa

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Hmm.

    Vill bara inte att detta forum konkurrerar mot de som erbjuder SEO professionellt. Jag menar varför då hyra en SEO-konsult för X antal tusen för råd och guidening när man kan skriva här istället?

    Men kanske för de som "Kan SEO rätt bra" och högre med ett visst antal i rykte kanske ... men då lägger de kanske in sina kunder för att få råd med dem ...

    Vet inte riktigt.

    Får se vad andra svarar.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    Freds avatar
    Fred Fred är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Oxford, UK
    Inlägg
    63
    sjalvklart
    en ide ar att man bara far anvanda ett antal x sidor for att fa rad
    far ej vara kundsidor utan bara egna

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag tycker att man borde kunna ställa generella frågor för att få råd, och sedan använda de svar man får i mer spcifika tillämpningar.

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tycker Bernts synpunkt verkar vettig.
    Att försöka begränsa till egna sidor går alltid att gå förbi enkelt. Sedan finns det två aspekter till på det hela.
    Forumet är öppet, tror inte en kund skulle uppskatta att se att den de betalt ett antal tusenlappar till behöver fråga hur han/hon skall göra i ett öppet forum. Tror att det skulle försämra ryktet för vår bransch ytterligare.
    Sedan är ju frågan hur villiga andra medlemmar verkligen skulle vara att bidra med kunskap om man vet att personen som lagt ut sidan, använder råden och skickar räkningen till kunden.
    Risken är ju något åt det hållet som Jim skrev, man lägger ut sidan här, tittar in efter några dagar använder sig av tipsen och kunden står för notan.

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag tycker att man borde kunna ställa generella frågor för att få råd, och sedan använda de svar man får i mer spcifika tillämpningar.
    Jovisst men det är väl det vi redan gör eller?

    Alltså, enligt reglerna får man ställa vilka frågor man vill för att få hjälp med SEO men inte nämna sin egen webbplats som referens i tråden. Om man behöver en specifik hjälp får man se till att man formulerar sig specifikt.

    Jag är nästan helt säker på att jag inte kommer ändra gällande regler angående detta.

    far ej vara kundsidor utan bara egna
    Detta är något som är helt omöjligt att kunna moderera. Tänk om ett år och det kanske finns tusen medlemmar, vem ska kunna veta vilka sidor som är en kunds eller personen själv äger?
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    .. har frågat generellt, och fått svar ... läst andra trådar och "lärt mig mer" om SEO ... mycket uppskattat att man som "nybörjare" kan ta till sig "generell information" och sedan applicera på sina sidor. Har fått tips om vart man kan söka "keywords", hur ofta dessa söks, vilken placering de har, hur man kan se vilken pos de har, om de går upp eller ned ... dock ej i klartext, men informationen finns här som man kan "grotta fram" och sedan "läsa mellan raderna" ... typ :P ...

    Uppskattat, att få svar på sina "dumma enkla frågor" ... men som jag brukar säga. Frågar man aldrig får man ingenting veta. Och får man ingenting veta kan man aldrig lära sig

    cya,
    /PatrikB

  8. #8
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Kul att höra Patrik!

    Jag ska snart skriva ner lite godis också. Kanske om ett par dagar.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  9. #9
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Ett bra exempel på generell information är t ex denna tråd: http://www.seo-forum.se/google/310-i...-laer-oss.html

    Ger en del nyttig information, som andra också upplevt. Sedan är det bara för en annan att kika. Kan delvis "hålla med" om att det stämmer. Hade exakt likadana title-taggar, exakt likadana KW och description ... på alla sidor. Ändrat på många "viktiga sidor" till att innehålla anpassade KW, title och description, användande av <h1> - <h3> taggarna ... och! ... siten klättrar på de flesta KW som vi har. Många KW har klättrat mellan 10 - 30 positioner, siten borde ha PR 4 - PR 5 (har PR 3), välkännd i sin nisch (#3 i norden vad gäller "igenkännande" och nyttjande) .... dock rankar den lågt både vad gäller PR och SERPs. SERPs har förbättrats mycket sedan jag kom hit.

    cya,
    /PatrikB

  10. #10
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Jovisst men det är väl det vi redan gör eller?

    Alltså, enligt reglerna får man ställa vilka frågor man vill för att få hjälp med SEO men inte nämna sin egen webbplats som referens i tråden. Om man behöver en specifik hjälp får man se till att man formulerar sig specifikt.

    Jag är nästan helt säker på att jag inte kommer ändra gällande regler angående detta.


    Detta är något som är helt omöjligt att kunna moderera. Tänk om ett år och det kanske finns tusen medlemmar, vem ska kunna veta vilka sidor som är en kunds eller personen själv äger?
    Det är precis så som vi har det redan. Menade inte att nåt var fel, gav bara min syn på frågan. Var nog lite otydlig

    Så jag tycker alltså att vi inte ska ändra nåt.

  11. #11
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    risk att kunder ser sånt är nog inte så bra.. i så fall bör det vara en dold forumsdel som man blir inbjuden till eller nåt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)