Resultat 1 till 6 av 6

Robtex

  1. #1
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    någon som har sett denna tjänst?

    verkar helt otrolig om man vill ta reda på mer om ett domännamn och ägarens övriga domäner..

    hxxp://www.robtex.com/dns/aftonbladet.se.html

  2. #2
    Obbes avatar
    Obbe Obbe är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Helsingborg (sundets pärla)
    Inlägg
    176
    Hej!
    Har sett den för nåt år sen, rätt bra faktiskt.

  3. #3
    asaks avatar
    asak asak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    2
    Hej!
    Jag håller på att få in en sida bland sökmotorerna. När jag för en vecka sedan sökte i altavista efter min webbsida fick jag inte upp den, men däremot en länk till robtext. Finns det anledning till oro att google eller någon annan inte vill befatta sig med min sida eftersom länken finns här?

    Sidan som kommer upp är http://www.robtex.com/dns/dni.dk.html. min sida finns en bra bit ned i listan på sidan...

    /Åsa

  4. #4
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av asak
    Hej!
    Jag håller på att få in en sida bland sökmotorerna. När jag för en vecka sedan sökte i altavista efter min webbsida fick jag inte upp den, men däremot en länk till robtext. Finns det anledning till oro att google eller någon annan inte vill befatta sig med min sida eftersom länken finns här?

    Sidan som kommer upp är http://www.robtex.com/dns/dni.dk.html. min sida finns en bra bit ned i listan på sidan...

    /Åsa
    Har du anmält sidan till Google? Har du använt Meta-taggar eller Robots.txt som har blockerat robotar?

    Du vet om att det är en viss fördröjning från det att du anmäler din sida till dess att Google registrerar den?

  5. #5
    asaks avatar
    asak asak är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    2
    Hej!
    Jag har anmält sidan till google, det har hittils inte hjälpt.

    Jag jobbar på att få in länkar från andra sidor, tror att just det kan vara en orsak till att det ännu inte går... Har även försökt att lägga upp bilder som jag hoppas att google hittar och folk börjar länka till. men du tror alltså inte att det är någon fara att domänen ligger på robtexts sida?

    Har inte lagt in någonting i robots.txt och inte heller någonting i taggarna.

    /Åsa

  6. #6
    Oliwers avatar
    Oliwer Oliwer är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    21
    asak: Anmäl dig i några länkkatalogen å skriv om sidan i nån blogg så vet google om att länken är större än bara det du skickade in.
    Jag fick med min länk (direkt när jag gjorde så
    Senast redigerat av whyld den 2008-02-11 klockan 21:33. Anledning: URL bortmodererad

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)