Resultat 1 till 4 av 4

Min joomlasida dyker i ranking, någon som kan ta sig en titt.

  1. #1
    Davids avatar
    David David är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    68
    Hejsan gjorde nyligen om min vanliga html-sida till en joomlabaserad sida.

    Jag flyttade över alla artiklar och liknande, men nu har sidan rasat en del i ranking och jag tänkte om någon här som kanske kan lite om joomla kan ta sig en koll så att jag inte missat något viktigt som gör att jag tappar position.

    Mvh David
    Sidan: [URL bortmodererad]
    Senast redigerat av whyld den 2008-01-29 klockan 21:31. Anledning: URL borttagen enligt reglerna

  2. #2
    chrilles avatar
    chrille chrille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    22
    Vad jag kan se har du pr4 på din site, vad hade du tidigare? (om det är siten du har i din profil)

  3. #3
    Davids avatar
    David David är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    68
    Har haft PR4 ett bra tag och jepp det är sajten jag har i min profil.

  4. #4
    chrilles avatar
    chrille chrille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    22
    Hm, såg fel..hade fått för mig att det stod att siten dök i pr.. men det var ju rankingen.

    Jag är inget storproffs men jag kan tänka mig att sidan dök eftersom du har bytt innehållet helt enkelt. Tittade lite snabbt på koden och hur sidan såg ut utan css.. (startsidan) Du saknar h1,h2-taggar, text-innehållet på sidan kommer nästan längst ner, inga alt-taggar på en del av bilderna osv. Så det ser inte så jättebra ut ur sökmotorsynpunkt.

    Ett tips kan vara att köra firefox med web developer toolbar, då kan du ta bort bilder, css osv och se hur sökmotorerna ser sidan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)