Resultat 1 till 7 av 7

Lista SEO-konsulter ni skulle kunna rekomendera

  1. #1
    eastcupids avatar
    eastcupid eastcupid är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    9
    Hej Johan heter jag och jag har som förslag att ´ni som har erfarenhet kanske kunde lista de företag som ni haft bra samarbete med när det gäller SEO och annat liknande. Tycker det verkar som att många inte uppfyller några krav och det är svårt att veta om de är seriösa, det finns säkert fler som känner som jag..

    Väntar med spänning

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Tina Isola den 2008-01-30 klockan 18:07.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Instämmer med ponting där. En sådan tråd skulle till stor del bestå av egen reklam antingen via egna inlägg eller bekanta som pushar upp något företag.

  4. #4
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    De flesta här på forumet köper inte SEO utan säljer eller pular med det för egen del.

    OT. Jag kunde inte posta i den här tråden igår, hade inte rättigheter. Skumt.

  5. #5
    eastcupids avatar
    eastcupid eastcupid är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    9
    Jag skulle bara önska att det fanns ärliga, seriösa och kompetenta personer där ute som gavs en chans. Jag skulle mycket hellre jobba med någon jag litade på en ett företag som säger sig ha tjänat miljoner åt andra eller höjt trafiken med 500% (det finns faktiskt dom som menar att dom har det)

    Min erfarenhet än så länge av den här industrin är att det finns en massa personer som är extremt duktiga inom ämnet men att de överglänses av företag som satt det i system att se flashiga ut, använda ord som ingen vanlig mäniska förstår och dessutom verkligen ta betalt för sig...

    Kanske är jag lite väl synisk men som den siste före mig sa, de flesta håller på med SEO själva här, det blir kanske bäste så?

    Vad ska vi andra som inte kan så mycket göra än, jag läser i forumet varje dag och försöker lära mig och många saker kan jag klara av men när det kommer till kompetens inom olika områden så är jag väldigt begrännsad. Hade gärna samarbetet med någon som hjälpte mig...

    Tack ändå för att ni svarat på mina inlägg

  6. #6
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag har jobbat ihop med (och har fortfarande ett samarbete) borttaget, och delar gärna med mig av erfarenheter.

    Vårt avtal löper över ett år, och innefattar 5 sökfraser. Tre på svenska och två på engelska. Priset för detta är förhållandevis lågt. Vi har dock ej jämfört med andra SEO-företag, utan priset är jämförbart med en halvsidesannons i en facktidning.

    De två engelska fraserna är de som jag ser som viktigast. Vår viktigaste svenska fras ligger vi redan etta på, så vi tyckte det var onödigt att optimera för den.

    Vi mäter lite olika, borttaget och jag. De räknar resultat från Google.se + sidor från sverige, där vi rankar lite bättre. Vi är ett svenskt företag, och servern står i sverige. Jag använder http://www.wintzell.net/seo-tools/to...tion-check.php och kontrollerar mot ctek.com eftersom jag misstänker att potentiella kunder från den engelskspråkiga världen använder den. Där rankar vi något sämre, och det är dessa siffror jag använder här.

    Innan optimering rankade vi runt 600 på den ena frasen, och kom inte ens med på listan på den andra. Nu när optimeringen har pågått i snart två månader rankar vi runt 25 på den ena och runt 65 på den andra, vilket ju är en markant förbättring. Det är ganska hårt konkurrensutsatta fraser vi jobbar med.

    Vad gäller trafik till sajten har vi inte märkt någon markant skillnad. Det är inte fler besökare som kommer till oss via dessa sökfraser, och diverse katalogregistreringar verkar heller inte generera några besökare.

    Vad har borttaget gjort? De har tittat på våra sidor, och tagit fram lämpliga sökord, och kontrollerat hur pass mycket det söks på dessa. De har tittat över våra Meta-KeyWords och våra Meta-Description, de har tittat på Title och tipsat lite om hur vi kan omformulera texten för att få lagom densitet på sökorden.

    Jag har tagit dessa tips och använt på andra sökord, och det har också gett gott resultat.

    De har också registrerat oss i en hel del kataloger.

    Sen är det lite luddigt vad de gör. Någon form av resultat ger det ju uppenbarligen. Jag kan också säga att de fraser jag har optimerat för själv (betydligt mindre konkurrens) har lyckats bra utan att få inlänkar med just dessa fraser i ankartexten.

    Var det värt pengarna? Det återstår ju att se, hur det ser ut om ett halvår eller så. Jag tror att vi behöver komma in på förstasidan (utan att använda sidor från sverige) för att det ska ge något i trafiken till sidan. Lyckas vi med detta, så kan det absolut ha varit värt pengarna. Lyckas vi inte så var det inte så mycket pengar vi tappade.

    Värt att notera är kanske också att "mycket pengar" kan vara väldigt olika. Vi omsätter över 150 miljoner om året, och har en skaplig marknadsföringsbudget. Men som sagt, ungefär en halvsidesannons i en facktidning.
    Senast redigerat av Urban G den 2008-01-31 klockan 14:28.

  7. #7
    Stringfellows avatar
    Stringfellow Stringfellow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    40
    Eftersom jag sett att en av mina återförsäljare använder borttaget och nu rankar bättre än mig på ett att våra varumärken kan jag ju inte annat än att rekommendera dom.

    Det är dock lite tacksammare att få naturliga inlänkar till webbutiker. *inte bitter alls...*
    Senast redigerat av Urban G den 2008-01-31 klockan 14:28.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)