Resultat 1 till 3 av 3

Hundforum säljes

  1. #1
    Kristoffer Lidmans avatar
    Kristoffer Lidman Kristoffer Lidman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    10
    Säljer nu mitt hundforum pga helt tappat intresse + andra projekt som behöver tid. w w w.d v a r g hund.se (länk)

    Svenska Dvärghundsforumet är ett forum inriktat mot dvärghundsraserna, som tex chihuahua, mops, Papillon m.m. Sidan har ca 300 medlemmar och 3300 inlägg och har funnits sedan mars 2007.

    Sidan fick en helt ny design i december, och pga lathet så har jag inte lagt in någon annonsering än, så från december 2007 så är inkomsterna = 0. Den tidigare versionen som fanns mellan mars-december drog in ca 500kr på affiliate och ca $29 på adsense.

    Statistik:
    • 25 mars 2007 till 31:e januari: 15.937 UB och 174.805 sidvisningar.
    • Genomsnittlig tid på webbplats: 00:05:43.
    • 10,63 sidor/besök.
    • Domänen har PR3.

    Själva forumet är PhpBB som är modifierat så det blir lite mer seo vänligt + ett extra skydd så spambotarna håller sig borta. Dom övriga sidorna är byggda på Wordpress, så det är väldigt enkelt att lägga till nya sidor eller skriva artiklar.

    Sidan är inte marknadsförd på något sätt förutom jag har lagt till länken i några länkkataloger.

    Jag tror själv att sidan har bra potential om man lägger ner lite arbete. Domänen är riktigt bra, sen så saknar många hundraser konkurrens i form av andra forum.

    Design med psd filer, kod osv ingår självklart. Om ni har några frågor om utförligare statistik osv så är det bara att säga till.

    Startbud: 5000 SEK

    Köparen betalar eventuella överlåtelsekostnader
    Jag reserverar mig rätten att välja rätt köpare, eller inte sälja alls om buden blir för låga. Betalning via faktura (innehar F-skatt)

    Så, det var nog allt. Fråga gärna ifall jag har glömt något.

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Vilken version av phpbb kör du?
    Hur ser statistiken ut för 1 januari 3007 - 31 december 2007? Kan man få ett utdrag från t ex Google Analytics eller liknande (AWStat duger fint).

    /Patrik

  3. #3
    Kristoffer Lidmans avatar
    Kristoffer Lidman Kristoffer Lidman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    10
    Det är phpBB 2.0.22. Det fanns planer på att uppgradera eller byta forummjukvara helt, men det blev inte av.

    Kan även berätta att den förra versionen hade ett bildgalleri och en bloggdel, där användarna kunde skapa egna bloggar som också var ganska populärt. Anledningen till att vissa funktioner har försvunnit är att webbhotellet totalkraschade i höstas, så att allt försvann. Orkade inte vänta några veckor på att backupen skulle återställas så jag la upp allt på nytt. Därför har jag inte lagt till alla funktioner än.

    Januari fanns inte sidan, utan den kom igång i mars. Statistiken mars till december 2007 lyder: 14.915 unika besökare och 161.196 sidvisningar.

    Statistiken via Awstat försvann i kraschen, så där finns det endast från november 2007 och frammåt. Har inte lagt till Analytics på nya versionen, så Analytics statistiken tar slut i december 2007.

    Men jag kan maila dig några screenshots på statistiken från Awstat och analytics.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. PR3 länk säljes
    Av Gabriel K i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 00:35
  2. Poker-domän säljes
    Av robbanf i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 21:15
  3. hdforum.se säljes
    Av Cowb0y i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 20:34
  4. Mobilsajt säljes
    Av Anton Johansson i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 12:59
  5. domän singlar.se säljes
    Av jake i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 10:38