Resultat 1 till 5 av 5

Hur enkelt att få PR2?

  1. #1
    KrukaaNs avatar
    KrukaaN KrukaaN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    26
    Hej!
    Om jag har 2 sidor, en med PR2 och en annan med PR2. Och jag sedan länkar till en helt ny sida med PR0. Kan jag då få PR2 på den nya sidan vid nästa PR-export?

    Mvh KrukaaN

  2. #2
    xsajts avatar
    xsajt xsajt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    63
    Det skulle förvåna mig. Pr1 kanske kan funka. Det förusätter nog att du har sidorna på olika c-klassadresser. Ofta har olika webbhotell olika men behöver inte vara säkert. Pr är inte heller lika viktig som förut och en site med högtrust, men mindre pr, kan ge dig högre placeringar i google. Vet iofs inte om det är pr du är ute efter eller bättre placering i serpen. Det får man nästan se som två olika saker eftersom de inte går hand i hand.

  3. #3
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Att bara ha 2 inlänkar till en ny sajt låter lite lite. Du får väl prova dig fram tills du är nöjd, lycka till!

  4. #4
    Torremans avatar
    Torreman Torreman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    79
    Jag har fått PR2 på en sida med endast en inlänk och det från en sida med PR0. Länkade från min företagssida till en sida som jag utvecklar.

    Kan inte mycket om SEO. Men mina erfarenheter hittills är att man ska ta det lugnt med inlänkar till nya sidor!!??

    Sidan som jag utvecklar hade en inlänk och fick PR2 efter ca 2 mån på nätet.

    Min företagssida har legat ut sen okt och har PR0 med ca 40 inlänkar. Skaffade dessa inlänkar under period av ca 3 veckor i November.

    Båda sidorna uppdateras löpande, brukar skriva min 2 artiklar/nyheter i veckan. Sidan med PR2 har dock ca 3000 utlänkar, vilket kanske ger mer PR??

    Min teori är att företagssidan fick för många inlänkar på för kort tid?? Kör nu enligt råd från Tina Ponting: Max 10 inlänkar i veckan.

    Jag kommer också inte ge mer än 1-3 inlänkar till en ny sida de första 2 månaderna, fast det kanske är onödigt försiktigt, eller?

  5. #5
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Det beror väl på hur man definerar "försiktigt"... Jag skulle vilja säga att man kan dra 50-80 inlänkar till en sida på en dag. Det är ändå inte säkert att google straffar sidan. Det krävs ofta betydligt mer än 2 länkar för det. I ditt fall kan relevans samt om din företagssida har bra PR ge resultat.

    Dessutom så verkar sidor av högre kvalité (och PR) kunna ge bättre resultat. Man får tänka på att PR styrs av väldigt avancerade algoritmer från Google och att bara för att just den sidan fick PR2 av 1 länk så kan det ge ett helt annat resultat om det är 2 andra sidor. Man skulle kunna säga att alla länkbyten är unika med tanke på relevans, pagerank, och ev. trust etc...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Enkelt att slippa sandlådan!?
    Av Niklas i forum Googles sandlåda
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 21:58
  2. SEO Expert sökes
    Av ericssonstrading i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 20:57
  3. Pagerank yrande....
    Av twaster i forum PageRank
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 13:52
  4. Svenska siter på Google.se
    Av LaoWang i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 14:11