Resultat 1 till 4 av 4

Söker professionella tips

  1. #1
    Jonathans avatar
    Jonathan Jonathan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    3
    Jag har under det senaste året intresserat mig en del över programmering, mestadels webbutveckling tack vare över ett ganska stort projekt jag själv arbetat med. Av vissa skäl så vill jag inte nämna namn eller adress dit.

    Sidans funtioner är klara tycker jag, men vad som saknas är besökare. Trots att det finns 15000+ sidor på den med över 1GiB plaintext så tycker jag inte google genererar tillräckligt med besökare. Även om den är PR2, och är extremt SEO vänlig (iaf enligt era guider, domännamnet är passande, title/meta och sådant innehåller relevant och dynamiskt innehåll osv)

    Det finns ingen reklam på sidan överhuvudtaget, google vägrar godkänna mina ansökningar och jag har inte hittat något vettigt alternativ.

    Google ger ungefär 800-1200 unika besökare om dagen, visst har jag starka konkurrenter på marknaden, men tack vare min inriktning så kan jag lätt komma ikapp de största. Jag satsar på kvalite - just det folk söker på, alla andra satsar på kvantite.

    Även om jag har registrerat mig på en hel del web directorys, får inlänkar från alla möjliga sidor varje dag, så verkar inte detta räcka hela vägen fram.

    Hur ska jag gå tillväga härifrån för fortsätta utvecklingen, det känns som om den har stannat helt.


    Edit:
    Har fått lite hjälp via PM, men kan lika bra skriva ut lite här med.
    Sidan startades för mindre än ett år sedan och sedan dess har det lagts upp ungefär 30 poster/sidor om dagen, så flödet av nytt innehåll har varit stabilt och nytt.

    Man kan säga att innehållet på sidan är fildelning (inte riktigt, men nästan). Sidan baseras inte på någon plattform heller, utan är skriven från grunden.

    Jag fick lite tips på hur jag kunde bygga upp en lokal länkstruktur för att förbättra googles indexering en del, har även förändrat lite meta taggar och liknande, hoppas att det ska hjälpa något. Tar emot alla tips på vad man kan göra, låt inte rubriken skrämma er
    Senast redigerat av Jonathan den 2008-02-06 klockan 22:14.

  2. #2
    Magnus_As avatar
    Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    HUr är det med trenderna? Har verkligen utvecklingen stannat av eller är det bara som det känns? Att du inte får några annonser av Google när det handlar om fildelning är inget att förvåna sig över. Du kanske inte har ett kommersiellt innehåll som passar annonsörer. På din beskrivning låter det som om sidan var ett forum.
    Ibland talar man om den S-formade tillväxtkurvan, det går långsamt i början, sen "brejkar" man och tillväxten blir snabb tills att man når huvuddelen av sin målgrupp och inte kan växa lika snabbt längre.
    Men utan att se sidan är det svårt att ge några konkreta tips.

  3. #3
    Jonathans avatar
    Jonathan Jonathan är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Magnus_A
    HUr är det med trenderna? Har verkligen utvecklingen stannat av eller är det bara som det känns? Att du inte får några annonser av Google när det handlar om fildelning är inget att förvåna sig över. Du kanske inte har ett kommersiellt innehåll som passar annonsörer. På din beskrivning låter det som om sidan var ett forum.
    Ibland talar man om den S-formade tillväxtkurvan, det går långsamt i början, sen "brejkar" man och tillväxten blir snabb tills att man når huvuddelen av sin målgrupp och inte kan växa lika snabbt längre.
    Men utan att se sidan är det svårt att ge några konkreta tips.
    Nu är jag inte speciellt insatt i SEO och termerna man använder, vad menar du med trenderna?

    Det är svårt att avgöra om den har stannat av eller inte, men jag har inte märkt några markanta ökningar sedan tre månader tillbaka, samma antal användare kommer in från google. Sidans innehåller ligger nära inpå fildelning, men har ingenting med det att göra, liknande sidor blir godkända av google, så det är lite konstigt faktiskt, har inte hittat någon liknande tjänst som adsense ännu, de flesta andra har bara ett fåtal publisister som knappt genererar något.

    Det kanske helt enkelt ligger något i vad du säger om den S-formade tillväxtkurvan.

    PMade dig adressen förresten

    Lite statistik från google webmaster tools

  4. #4
    Magnus_As avatar
    Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    9
    Det där är statistiken för hur ofta googlebot söker igenom din sida. Det ser helt normalt ut.
    Titta på besökarstatistiken från t ex Google Analytics så får du mer statistik över hur sidan används, och varifrån besökarna kommer. Ligger du på samma plats i sökresultatet så kan man förvänta sig ungefär samma antal besökare. Bästa sättet att öka antal besökare är att försöka klättra i sökresultaten. Vad som står i länken, anchor text på engelska, är väldigt viktigt för hur högt du kommer på varje sökord.
    Har ej fått något PM, kanske kommer.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Pineberry söker Junior Sökmotormarknadsförare
    Av Magnus i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 16:18
  2. Googlebot söker inte på min sida
    Av Alfons74 i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 10:14
  3. Söker efter länkbyten
    Av Gabriel K i forum Länkbyten
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-09, 06:38
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 10:24
  5. Lite sökord som folk faktiskt söker på
    Av vajpero i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 00:05