Resultat 1 till 16 av 16

Söker lägenhet i Stockholm, tips?

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag har många projekt på gång här i Stockholm och har beslutat att skaffa en lägenhet här, det blir för dyrt att bo så många veckor på hotell. Ska ner till Malmö på fredag och sedan upp igen om en vecka eller så. Kommer bo på två orter ett tag framöver.

    Någon etta med andrahandskontrakt, helst nära stan.

    Någon som kan tipsa eller känner till något innan jag beger mig in på blocket? Vad finns det förutom blocket om man söker?

    Tacksamt!
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    bostaddirekt.com sägs skall vara bra och seriöst om man pyntar några hundralappar för login. Det brukar inte vara några större problem att få tag i en lägenhet om man har lite kulor i plånboken och en bra inkomst.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  3. #3
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    andrahand.se kanske kan vara ngt? Har inte provat den själv, dock.

  4. #4
    Christer Erenlöfs avatar
    Christer Erenlöf Christer Erenlöf är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Stockholm, Haninge
    Inlägg
    43
    Stockholms stads bostadsförmedling AB har en tjänst som heter "Bostadssnabben". Man får då (om man får) oftast möjlighet till ganska dyra lägenheter och inte alltid i de poppuläraste områdena. Kan vara värt att kolla in i alla fall. Första hands kontrakt
    http://www.bostad.stockholm.se/Lediga-lagenheter/

  5. #5
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Tack för tips.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  6. #6
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Tänk på att du inte är den enda bonden. Folk har hunnit före!

    Var beredd på att betala mellan 12-20 000kr/mån för en tvåa inom tullarna.

    I närförort 4 000 - 8 000 kr/mån.

    I ytterförort är det samma priser som på landsorten i övrigt.

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Tänker man utanför tullarna, eller överhududtaget om SL krävs, tycker jag att man innan ska titta efter vad månadskortet för 1:a klass på SJ kostar mellan Uppsala och Stockholm. Sedan jämföra pendlingstiden och relatera till pris per m2.

  8. #8
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Om du ska använda dig av SL att resa så skulle jag rekomendera att du har möjlighet att helst åka tunnelbana till jobbet och/eller buss.

    De är mer pålitliga än pendeltåget. Bodde i Södertälje ett tag och det var nästan alltid som pendel var försenad till och från Stockholm. Har förvisso bara råkat ut för riktigt långa stopp 3 gånger under 1 år...men tunnelbanan är klart att föredra.

  9. #9
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Har kontakter som pendlar mellan Norrköping - Stockholm också. Fungerar rätt bra, är cirka 1,5 h resa dit varje dag inklusive allting (dvs cykel, tåg, tunnelbana). Har man årskort i förstaklass på x2000 kan man dessutom jobba på vägen dit...

    Samma sak gäller även Uppsala. Blev tipsad om att bo i uppsala så sent som igår faktiskt (som alternativ till Sthlm) men vill självfallet helst på närmare stan om jag flytter någon gång i framtiden.

    En relaterad fråga:
    Finns det studentkorridorer, studentlägenheter osv i Sthlm? Och om det finns det - långa köer? Förtur om man är inskriven på universitetet?

  10. #10
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Det finns både rum och lägenheter för studenter i Stockholm (www.sssb.se). Krävs att du är inskriven och tar en viss mängd poäng varje termin, de kotrollerar. När jag pluggade behövde jag 1 500 dagar för att få en lägenhet på Gärdet, mindre attraktiva områden kräver förstås mindre och rum i korridor är lättare. Det här var dessutom några år sedan när bristen var större.

    Om du pendlar från Uppsala tar tåget 40 min och ett månadskort första klass kostar ung 2 500 kr, om du vill kan du knyta ett sl kort till det för någon hundring mer. Därmemot kan du få räkna med att inte helt lätt hitta en lägenhet i centrala Uppsala heller men en bit utanför finns det. Då behöver du kanske ett busskort i Uppsala med, lägg till en hundring på månadskortet så ingår det.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  11. #11
    antepantes avatar
    antepante antepante är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    43
    I Uppsala är det inga problem att cykla in till centralstation från de flesta lägen. Busskort behöver alltså inte vara nödvändigt.

  12. #12
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    Jag ska hjälpa dig finna något i närheten av mig. Barkarby där jag bor är ett lugnt och fint område. Ingen tunnelbana så man slipper allt folk som ränner ute sent på nätterna. Inget bolag så man slipper A-lagarna i parkerna osv, sen är det bättre shopping här än i kungens kurva. Men sist men inte minst,, här bor jag min tjej och min son !

  13. #13
    olofmogrens avatar
    olofmogren olofmogren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    2
    Om någon annan hamnar här och vill ha tips för att hitta hyreslägenhet i Stockholm så kan jag tipsa om www.bospanarn.se, en tjänst som söker av de hyresvärdars hemsidor som publicerar lägenheter man kan söka utan tjugo år i bostadskö. Så fort den hittar en lägenhet så skickar den dig ett sms. Det kommer lägenheter både i innerstan och i förorter. Och det funkar!

    MVH, Olof Mogren

    EDIT 2009-06-13: Jag är delaktig i bospanarns verksamhet och ska inte ses som opartisk. /EDIT
    Senast redigerat av olofmogren den 2009-06-13 klockan 21:51.

  14. #14
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av olofmogren
    Om någon annan hamnar här och vill ha tips för att hitta hyreslägenhet i Stockholm så kan jag tipsa om www.bospanarn.se, en tjänst som söker av de hyresvärdars hemsidor som publicerar lägenheter man kan söka utan tjugo år i bostadskö. Så fort den hittar en lägenhet så skickar den dig ett sms. Det kommer lägenheter både i innerstan och i förorter. Och det funkar!

    MVH, Olof Mogren

    Vad förvånande att du kan tipsa om din egen sida.. 300kr månad för att få ett mailutskick med lediga lägenheter tycker jag inte låter så superbra..
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  15. #15
    olofmogrens avatar
    olofmogren olofmogren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    2
    Du har helt rätt, jag är inte opartisk. Men våra kunder håller inte med dig om värdet i tjänsten. Den har varit väldigt omtyckt under det dryga halvår den varit i drift, och har hjälpt många att hitta sin lägenhet.

    Värdet med att få utskick om lediga lägenheter ligger i att många av dessa lägenheter ligger ute på webben en mycket kort stund. De hyresvärdar som bospanarn håller koll på har inte något kösystem, utan istället någon typ av först-till-kvarn-system (det kan se lite olika ut hos olika värdar). Att få ett tips per sms och/eller epost just när den lägenheten läggs ut som du drömt om, kan vara precis vad som behövs för att lyckas hinna in med en ansökan!

    /Olof

  16. #16
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av olofmogren
    Du har helt rätt, jag är inte opartisk. Men våra kunder håller inte med dig om värdet i tjänsten. Den har varit väldigt omtyckt under det dryga halvår den varit i drift, och har hjälpt många att hitta sin lägenhet.

    Värdet med att få utskick om lediga lägenheter ligger i att många av dessa lägenheter ligger ute på webben en mycket kort stund. De hyresvärdar som bospanarn håller koll på har inte något kösystem, utan istället någon typ av först-till-kvarn-system (det kan se lite olika ut hos olika värdar). Att få ett tips per sms och/eller epost just när den lägenheten läggs ut som du drömt om, kan vara precis vad som behövs för att lyckas hinna in med en ansökan!

    /Olof

    Nu handlade det mest om att du tipsar och lovordar en sida som du själv driver utan att berätta det. Det är riktigt fult och dåligt gjort.
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Söker professionella tips
    Av Jonathan i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 16:45
  2. Googlebot söker inte på min sida
    Av Alfons74 i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 10:14
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 10:24
  4. iProspect söker personal inom SEO/SEM m.m.
    Av David Nilsson i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 13:34
  5. Lite sökord som folk faktiskt söker på
    Av vajpero i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 00:05