Resultat 1 till 2 av 2

Länkar med extremt kort ankartext

  1. #1
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Hur anser ni att G värderar interna länkar med extremt korta ankartexter? Jag syftar då på länkar som endast innehåller ett tecken - t ex 1, 2, 3, 4 osv. Det är relativt vanligt i t ex e-butiker som listar flera sidor med produkter efter varandra. Eftersom en vanlig siffra inte innehåller någon information om vad sidan som länken pekar till kan tänkas innehålla, så är det självfallet inte helt optimalt ur seo-synpunkt. Vad jag funderar på är om sådana länkar i övrigt bedöms som andra länkar av G, eller om de får någon typ av särbehandling. Mina egna erfarenheter är att G inte ens indexerar samtliga sidor om den interna länkningen endast består av siffror. Vad har ni för erfarenheter?

    En naturlig följdfråga blir hur Google ser på liknande externa länkar. Det naturliga vore att Google inte skulle ta någon hänsyn till en länk som endast består av en liten punkt. Eller kan det vara så att Google inte gör någon som helst bedömning av ankartextens längd?

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag driver ett fotoalbum där medlemmar får ladda upp fritt med foton.
    Den interna länkningen är väl inte optimal. Varje album länkas till med albumnamn som länktext, varje foto länkas med fotorubrik som länktext. Dock är albumen indelade i sidor, och denna internlänkning har bara "nästa" och "föregående", vilket är ganska intetsägande.

    Så här säger webmastertools (och då gäller det iofs sitemapen)
    Sitemap statistics:
    Total URLs: 11506
    Indexed URLs: 4591

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över betalkataloger/portaler
    Av Elvis i forum Kataloger
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 13:31
  2. Tjafs om länkar på forumet
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 20:59
  3. Regeländring angående egna länkar som postas
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 13:34
  4. Köpa länkar (steget att växa ur källaren)
    Av Webmoney i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 12:59