Resultat 1 till 4 av 4

Dags att spamanmäla myspace.com

  1. #1
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Hittade denna i min backlink-sökning i Yahoo:

    http://www.myspace.com/Modules/Searc...icer.fr/&t=208,

    Googles kontextuella annonser på Googles egen samarbetsportal MySpace, utan nofollow och utan JavaScript.

    Var det inte Matt Cutts som sa att alla sidor som säljer länkar utan rel="nofollow" skulle bannas i Google?

    Jag tror vi alla måste gå till botten med och spamanmäla Google för det här.

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Det är stor komik. Verkar inte bara som att Google jävlas med folk som köper länkar av andra aktörer. Även om man köper länkar av Google, via AdWords, så lägger ju Google ned stor möda på att förstöra för en. Jag tänker då på det ytterst osäkra qualityscorebegreppet och hur de plötsligt kan höja priserna 700% för sajter utan förvarning. Eller den här "ROI-beräkningen" som bara gör att de höjer klickpriserna så att man helt enkelt får betala 100% av sin förtjänst till Google.

    Och detta för att sälja klick. Med inköpspris 0 kr.

    Finns nog inget annat bolag i världen som är lika omöjliga att ha att göra med och knyta fungerande avtal med liksom. Ett skämt är vad det är.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ja det är ett riktigt surt kommunikationsproblem Google fått nu. Egentligen stannar det inte här heller. Jag ser mycket gärna att de ser över information de ger i de här frågorna och uttrycker det entydigt, enkelt och med exempel på en plats.

    Som det ser ut nu har mängder av Bloggar som ger information man nästan behöver läsa om driver något kommersiellt. Dessutom ett antal dokument som inte är lätta att hitta och följa. På det har vi Google anställda som uttalar sig i deras forumtjänst. Inte bra.

    Klart att olika delar på Google som ju är ett stort bolag har samma typer problem som webbmasters har.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Det är väl dags..
    Av rix i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 17:55
  2. Dags för nummerdomänerna
    Av Nikke Lindqvist i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 21:22