Resultat 1 till 5 av 5

Pagerank på blogg

  1. #1
    scrdjs avatar
    scrdj scrdj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    17
    Om jag t.ex har min blogg på aftonbladet. Får denna en egen pagerank? Eller hur fungerar det.

    Ifall det inte är så, hur går jag tillväga för att få en egen pagerank, måste jag ha egen domän för bloggen då som folk länkar till??

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Varje enskild sida tilldelas Pagerank beroende på hur inlänkarna till den ser ut. Även inom en site kan man se hur Pagerank sprider sig neråt i hierarkin och så även på blogg.Aftonbladet. Jag har bara testat AB:s bloggar ett kort tag och om jag minns rätt så funkar de inte helt bra däremot.

    Om du är ute efter Pagerank skulle jag föreslå Wordpress, då får du dessutom en del bra inlänkar från deras taggningssidor. De når ofta dessutom ganska bra resultat i sökmotorer utan särskilt avancerad seo.

    Det tar ett tag innan du kan se din Pagerank i toolbaren eftersom PR bara exporteras till toolbaren ungefär en gång per kvartal.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    scrdjs avatar
    scrdj scrdj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    17
    Tackar tackar!! Utmärkt svar.

  4. #4
    abcs avatar
    abc abc är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    76
    Hej har också bara testat aftonbladet för två privata bloggar, båda dessa fick pr 2 utan att ha någon inlänk jag känner till. Vet inte om detta är bra i sammanhanget eller ej men de innehåller bara 3 respektive 5 inlägg som är typ 1 år gamla så det känns i varje fall lätt att få pagerank jämfört med att starta en egen sida från scratch.

  5. #5
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Värdet av en gratisblogg på aftonbladet sitter väl inte så mycket i PR utan i besökare. Enligt vissa tester av min pappa var aftonbladets blogg den gratisblogg (finns kanske ett tiotal) som gav mest i form av besökare.

    Han kallar det "betesbloggar" och använder det flitigt, mer info i denna tråd:
    http://www.seo-forum.se/social-viral...er-trafik.html
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad är PageRank?
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 12:35
  2. Ni måste ha en blogg
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-16, 09:38
  3. Låg pagerank vs. ingen pagerank?
    Av ChumpChops i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 16:59
  4. Westberg´s pagerank tool tråd!
    Av Marcus Westberg i forum PageRank
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 18:11