Resultat 1 till 3 av 3

svenskt hotell som skall lanseras i danmark - funkar det med .se?

  1. #1
    Jemopas avatar
    Jemopa Jemopa är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    1
    Jobbar åt ett hotell i skåne som nu skall lanseras i Danmark. Tanken är att ha en dansk flagga på den svenska siten (.se) för att få dansk version. Min fråga är om det är bättre att registrera en .dk domän för den danska eller ha allt under .se domänen. Motsvarande domän i .dk är registrerad av annat företag, så i detta fall måste jag använda ett annat domännamn foch det är ju inte så bra kanske.

    Då danskarna använder google.dk, kommer .se få sämre resultat än en .dk domän? Hoppas ni förstår vad jag menar här?

    Tack på förhand

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Min erfarenhet med dot.dk är: att om du vill in i damnark är det inte helt fel med: se/dk.
    och sen anmäla den till lite danska länkkataloger så den syns där.
    Jag håller helt med Tina. Danska sajten på en domän med bara dansk innehåll.
    Svenska sajten på en domäns om bara har svenskt innehåll. Kör man den lösningen verkar det mest naturligt att välja en dk domän.

    Sedan kan det kanske vara meningsfullt att också ha en .com domän för generellt företagsinformation som är på engelska. Där hittas information om hotelllösning för alla länder, business info m.m. Bra för övriga engelsktalande kunder liksom press & investerare. Det ska heller inte uteslutas att den möjligen kan ge lite drag hjälp åt övriga språkspecifika sidor även om jag tror det värdet är ganska litet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)