Resultat 1 till 11 av 11

Ålder på domäner i köp & sälj

  1. #1
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    WN har ju en regel om att domäner måste ha en ålder på minst 6 månader vilket jag kan tycka är ganska bra sätt att gallra lite bland de domäner som erbjuds. Något att ta efter kanske?

    Sedan tycker jag att det är alldeles för mycket kategorier, jag har problem med att hitta tillbaka till trådar som jag inte svarat i och det kan vara krångligt att välja kategori för nya trådar. (Ja, jag använder sökfunktionen men det är inte alltid det hjälper). Har för mig att det varit på tal innan men jag nämner det ändå.

  2. #2
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Vill puffa lite för införandet av en regel över att utbjudna domäner bör ha en viss ålder så att vi kan hålla uppe nivån lite. Åsikter om detta?

  3. #3
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av Waldo
    Vill puffa lite för införandet av en regel över att utbjudna domäner bör ha en viss ålder så att vi kan hålla uppe nivån lite. Åsikter om detta?

    Tycker att man ska få säjla domäner hur nya de än är.

    Men håller med om att nån regelsystem skulle vara bra.

  4. #4
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Nåt regelsystem borde det vara. Sen om det är 6månader eller 3 veckar tycker jag forummedlemmarna skall vara med och bestämma.

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Varför skall man över huvu tadet ha en åldersregel?

  6. #6
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Det kanske kunde räcka med att man berättar hur länge man haft domänen?

    Jag tycker inte att forumet haft några bekymmer med domänförsäljning...

  7. #7
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Men om jag har reggat en domän idag som jag tror att nån annan är intresserad av så kan jag ju sälja den. Åldern spelar ju ingen roll, jag förstår inte riktigt varför det är viktigt. Ur SEO-synpunkt kan det vara viktigt om man är ute efter åldersvärdet av den orsaken, men inte annars.

  8. #8
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Det är inte åldern i sig jag är ute efter men det är ett lätt och mätbart sätt att gallra lite bland domänerna. Det är precis som Anders säger att det inte varit några problem med domänförsäljningen hittills men jag tror att det lätt kan bli. Personligen ger jag inte mycket för trådar där nyreggade "premium"-domäner säljs till högstbjudande om "rätt" pris uppnås. Jag tycker att de brusar och gör forumet svårare att läsa men som det är nu är det iofs inget större problem, det verkar ju inte heller vara någon annan som är inne på de tankebanorna så då kan det lika gärna vara som det är.

  9. #9
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Forumet är till stor del väldigt cleant och det håller en seriös klass.
    För att minska riskerna för att de som inte är intresserade alls utav seo registrerar sig här (enbart för att köpa och sälja länkar) så har jag följande förslag:

    1. En avgift på exempelvis 20 SEK för varje annons man lägger ut i köp- och sälj.

    2. Enbart medlemmar som har varit aktiva i minst tre månader ska kunna få lägga ut annonser.

    Visst finns det ingen regel som säger att man inte måste vara intresserad av SEO eller vill lära sig eller håller på med SEO.
    Men normalt sätt så brukar det när det är fritt att locka medlemmar som till slut gör skit utav forumet/någon forumsdel.

  10. #10
    SEdomaners avatar
    SEdomaner SEdomaner är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    7
    Visst finns det risk med skräpdomäner från nybörjare men på detta forum verkar inte nybörjarna från WN ha hamnat än, där kan man väl lätt säga att dessa personer förstört glädjen med forumet, vi får akta oss så att de inte börjar skriva här, tror fler och fler går över till detta forum som jag personligen tycker håller en mycket hög klass.

    Ålder på domäner, svårt att säga nån kan ha reggat en domän och skapat en kanon sida och vill du sälja den till seriösa personer som uppskattar det arbete han gjort, behöva vänta 6 månader känns ju inte så bra.

    Men ju fler domän annonser ju fler användare som läser, tror jag. Har börjat titta in nu varje dag då jag alltid är på jakt!

  11. #11
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Citat Ursprungligen postat av SEdomaner
    Visst finns det risk med skräpdomäner från nybörjare men på detta forum verkar inte nybörjarna från WN ha hamnat än, där kan man väl lätt säga att dessa personer förstört glädjen med forumet, vi får akta oss så att de inte börjar skriva här, tror fler och fler går över till detta forum som jag personligen tycker håller en mycket hög klass.
    Det är just därför jag anser att man bör ha någon slags begränsning.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Idn domäner till salu - länder.se, bytlänkar.se etc
    Av Frost i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 15:12
  2. hur använder vi bäst alla våra domäner?
    Av Webpal i forum Domänen
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 18:23
  3. köp sälj avdelning?
    Av Maccke i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 12:48