Resultat 1 till 9 av 9

Stora domänaffärer i Sverige

  1. #1
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Att domäner och domännamn har viss betydelse för hör högt en sida kommer i sökmotorer känner säkert vissa av er till. Likaså att ett domännamn är viktigt för branding av ett företag. I Sverige har handel med domäner varit igång ett bra tag och det tog verkligen fart efter att .SE släpptes fria.

    Flera svenska domänadresser har sålt för 100 000 sek eller mer. Jag har gjort ett försök att sammafatta alla större försäljningar som skett i Sverige och listan utökas hela tiden. Vet inte om jag kan ge en länk här i tråden, så jag säger istället att ni får gärna kolla in min signatursida (under domäner) och fylla på med fler domäner, om ni vet någon större försäljning som skett!

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Bra, hoppas att fler lägger till i din lista. Intressant läsning.

    Dock var det inte din signaturlänk som ledde till sidan. I signaturen har du en dietistsida, men på din angivna hemsida (under din profil) så hittade jag infon.

  3. #3
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av Maccke
    Vet inte om jag kan ge en länk här i tråden, så jag säger istället att ni får gärna kolla in min signatursida (under domäner)
    För mig känns det som att om man sitter på lite "Intern SEO-forum TR" Så kan man gärna få läka lite PR till en bra resurs eller intressant nyhet. Det skapar ett mervärde för läsaren genom sparad tid. Och som vi alla vet är tid pengar.

    Tycker med all rätt att du klassas in som etablerad på forumet och därmed kan lägga in en länk, fast och andra sidan är jag inte ägaren av forumet
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Från reglarna:
    Bara relevanta länkar som ökar värde till tråden får postas.
    Med andra ord är det ok. Jag är inte kinkig vad det gäller länkar på forumet alls utan mer tvärtom, jag gillar länkar - bara det följer reglerna. Ovan regel plus ang egenreklam till egna tjänster. Till egna sidor är helt ok, bara det är relevant till tråden och bidrar till trådens värde.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Oki bra. Jag kommer lägga till ny info hela tiden och uppdatera denna delsida: Större domänförsäljningar under .SE domänen. Har redan fått en massa epost och svar, så funderar på att även lägga upp en lista på .NU och .COM senare. Tanken är att man ska kunna se lite vad olika domäner sålts för och se vilka som köper och säljer flest domäner i Sverige.

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Intressant info, tackar.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Lugnt. Tycker det är roligt med domäner och bloggar helst om saker som är kul.

  8. #8
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Fast, det är ju inga "dunder pengar" inblandade som med vissa .com-domäner ... men kul, att de går för 5 -6 siffriga belopp

    cya,
    /PatrikB

  9. #9
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av MrWize
    Fast, det är ju inga "dunder pengar" inblandade som med vissa .com-domäner ... men kul, att de går för 5 -6 siffriga belopp

    cya,
    /PatrikB
    Nej, det är ju inte så stora pengar.. I förhållande till vad man får ut av ett bra namn i form av anseende, seo-push, rykte, återkommande besökare som slipper stava fel etc etc så är domäner en bra investering.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO-forum är 93:a i Sverige enligt Alexa
    Av Webmoney i forum Nyheter
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 12:04
  2. 27 juni - Ser någon stora förändringar?
    Av Nikke Lindqvist i forum Google
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 14:57
  3. Sverige - Trinidad 0-0 = förlust för Sverige!
    Av Marcus Westberg i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 23:26
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 16:40