Resultat 1 till 4 av 4

Straffad för "bakåt-datera" blogginlägg?

  1. #1
    martin_164s avatar
    martin_164 martin_164 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    London
    Inlägg
    15
    Hej!

    Jag har en blogg var inlägg jag alltid hittar efteråt genom sökningar på nyckelord och spontan intrafik är min största källa till besökare.

    Härom dagen föll jag för frestelsen att ändra tids-stämpeln i bloggverktyget bakåt några timmar för att verka hetare med en nyhet he he... Använder Blogger.

    Nu hittar jag inte det inlägget någonstans på Google. Slump eller? Någon som har upplevt samma sak? Gillar det här på något sätt - sofistikerat av Google ifall det skulle vara så att dom straffar mig. (Andra inlägg hittas fortfarande som vanligt)

  2. #2
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Google läser din feed, kolla i xml:en så ser du att ditt äldre inlägg inte ser lika aktuellt ut, helt enkelt.

  3. #3
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Citat Ursprungligen postat av Mastermind
    Google läser din feed, kolla i xml:en så ser du att ditt äldre inlägg inte ser lika aktuellt ut, helt enkelt.
    Just så, och dessutom så kommer inlägget kanske inte med på bloggagregatorer som Nypressat eftersom det inte längre är aktuellt.
    Du har nog bara straffat dig själv helt enkelt.

    (Don't be evil.)

  4. #4
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Det kan ju finnas anledningar till att du vill göra ett inlägg som är tillbaka i tiden, jag har uppdaterat min sajter med sånt då min kunskap ökat eller att jag vill brygga inlägg för att göra följden mer logisk.

    Precis som Nikke säger så går du miste om det kortsiktiga pingandet men du vinner längden i vilket fall - påstår jag - då din startsida innehåller mer text än tidigare och det är summan av din startsida du ska fokusera på.

    Jag har svårt att tänka mig att 'när man skrev något' skulle påverka 'det man skrev', shit changes som dem säger

    Men jag kan inte ett skit om SEO så ta det med en nypa salt nu.

    mvh zooloo

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)