Resultat 1 till 4 av 4

engelska och svenska

  1. #1
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag har en sajt som ligger på engelskt-nyckelord.domän.se där information finns på engelska. Sidan är korslänkad med engelskt-nyckelord.domän.se/svenskt-nyckelord där samma information finns på svenska.

    Idag upptäckte jag något märkligt. Om jag söker från Google.com på mitt svenska nyckelord så ligger jag etta med index-sidan på svenska (vilket verkar logiskt). Det engelska nyckelordet är betydligt mer konkurrensutsatt och där är jag inte med på topp 1000.

    Om jag istället söker från google.se på mitt svenska nyckelord så kommer index-sidan på engelska som mitt bästa resultat, fast inte förrän på sidan 12.

    Vad kan sånt här bero på?

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Utan att ha sett sidan så skulle det kunna bero på att den engelska sidan är starkare än den den svenska och har ordet + en länk till ordet som gör att den träffar bättre på det i en konkurrensutsatt miljö. Medan den på google.com träffar bättre på den svenska termen, därför att den engelska sidan som är starkare pekar ut den...

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Men det gäller det svenska nyckelordet hela tiden.
    Jag rankar bättre på google.com än på google.se på mitt svenska nyckelord. Det skiljer mycket också, från nummer 1 till sidan 12.

    Jag antar att det beror på att google.se premierar den engelska sajten, som naturligtvis är mycket svagare på det svenska nyckelordet, men varför premieras den engelska?

    [edit]söker jag på "Sidor på svenska" kommer jag inte med alls.[/edit]

  4. #4
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Men det gäller det svenska nyckelordet hela tiden.
    Jag rankar bättre på google.com än på google.se på mitt svenska nyckelord. Det skiljer mycket också, från nummer 1 till sidan 12.
    Det där händer ofta om man har starka länkar från engelska sidor, och gärna sidor i USA. Ju bättre din svenska sida är länkad från sidor på engelska och från sidor i USA, desto bättre blir den placerad på Google.com.

    Jämför med andra nyckelord där konkurrensen är hög så ska du se otroliga skillnader i SERPsen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 16:27
  2. Svenska online SEO-verktyg?
    Av Susann Stjernborg i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 01:42
  3. Inlänkar på flera språk
    Av wiggin i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 09:59
  4. Säljer nu engelska länkpaket
    Av Jim Westergren i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 17:13
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 18:27