Resultat 1 till 17 av 17

Vad har hänt?

  1. #1
    Daniel_Ks avatar
    Daniel_K Daniel_K är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Borås
    Inlägg
    71
    På min största och mest inkomstbringande sida har jag tappat cirka 55 platser i google över en natt. Har legat 1:a i google på mitt viktigaste sökord i cirka 8 månader och har inte gjort några direkta förändringar mer än att jag bygger om sajten på en subdomän där jag nu lagt upp samma material. Det ska väl inte påverka???

    HAr tappat på alla mina sökord.

    Vad kan ha hänt?? En eller ett par platser kan man väl anse ok men så drastiskt.

    Noterade även nu att google i samband med detta ändrat sökresultatet för sajten till att även inkludera undersidor som den gör för vissa sajter. Men bara när jag söker på mitt viktigaste ord.

    Någon som har en teori eller förslag till vad jag kan göra, måste ju tillbaka till 1:a platsern, tappar ju mina inkomster.

    Daniel

  2. #2
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    En liknelse (relevant eller inte)
    Har sett liknande saker förut. Min hotellkatalog.nu hade 99% av trafiken från G , sen tappade den till 0 från google i 2 månader,Och detta utan att jag rört siten direkt.. sen över natten upp på precis lika många besökare igen. nu rullar det på som vanligt igen. (den kom tillbaka några dagar efter att jag plockade bort all adsense och affiliate).

  3. #3
    Daniel_Ks avatar
    Daniel_K Daniel_K är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Borås
    Inlägg
    71
    Så du tycker jag ska ta bort min adsense?

  4. #4
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    Hej,

    en av mina kataloger åkte precis ut ur googles index. så det verkar vara ngt på gång.

  5. #5
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Urban G den 2008-03-01 klockan 18:43.

  6. #6
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    Pointing. som jag nämde tidigare i tråden så har jag en länkkatalog som idag helt åkte ur index. skall jag ta bort sidor som har SMS lån (sedan vet jag inte vad du syftar på när du skriver MFA?) . alltså de som postat i min katalog med sådana sidor? tack på förhand

  7. #7
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nu skall man kanske avvakta ett litet tag före man utgår ifrån det värsta. Det kan/brukar röra sig rätt så ordenligt i serpen. Inom en vecka tror att man säkrare kan uttala sig om det är mer bestående.

    Men visst är det som Tina säger att SMS-lånesidor har varit utsatta för särskilda åtgärder från Google.
    Generellt så gäller att länkar till en sida inte skall kunna skada sidan som får länkarna. Men att den sida som länkar till, tja låt oss säga MFA-sidor däremot kan straffas.
    Att då ha en katalog eller annan webbplats och konsekvent länkar till MFA-sidor lär inte stärka den, snarare tvärtom.

  9. #9
    Marcus Nilssons avatar
    Marcus Nilsson Marcus Nilsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    6
    Samma sak har hänt oss som Daniel K, flera av våra sidor har tappat från förstasidan på google till 50+. Till exempel så har vår sida bortredigerat som legat på 3-5 plats på sökordet bygga hus försvunnit långt ner i listan (sida 6).

    Någon som kan gissa varför detta har hänt? Det är väldigt skrämmande för oss!
    Senast redigerat av Urban G den 2008-03-03 klockan 13:10.

  10. #10
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Ja troligen är det inga höga odds på att ni råkat ut för detta som många andra av oss här på forumet.

    http://www.seo-forum.se/straff/2751-...e-nyligen.html
    http://www.seo-forum.se/laenkstrateg...kartexter.html
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  11. #11
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    jag åkte från 4 till 0 på min katalog.

  12. #12
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Daniel_K
    Har legat 1:a i google på mitt viktigaste sökord i cirka 8 månader och har inte gjort några direkta förändringar mer än att jag bygger om sajten på en subdomän där jag nu lagt upp samma material. Det ska väl inte påverka???
    Dublicering påstås ju vara riskfritt men det tror ju jag efter att ha upplevt det flera gånger inte på. Men du ser väl till att utvecklingssajten inte indexeras?

    Annars skriver du ju:

    Citat Ursprungligen postat av Daniel_K
    ... och har inte gjort några direkta förändringar ...
    Men uppdatering respektive utbyggnad i djup & bredd värderas mycket mer av Google nu än tidigare.

  13. #13
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Citat Ursprungligen postat av Magnus-SEO
    (sedan vet jag inte vad du syftar på när du skriver MFA?)
    MFA = Made For Adsense.

  14. #14
    Torremans avatar
    Torreman Torreman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    79
    Jag har nolltolerans på mina fem länkkataloger när det gäller MFA, alla typer av låna pengarsidor, spel och dobbel, gratissidor mm. Men det har tydligen inte hjälpt. 4 av 5 är borttagna när det gäller sökning på domännamnet. Undersidor/länksidor är dock fortfarannde sökbara. Detta skedde samtidigt som Google uppdaterade pagerank. En av mina kataloger gick från PR0 till PR3 men samtidigt så försvann den från sökreslutaten!?

  15. #15
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Torreman
    En av mina kataloger gick från PR0 till PR3 men samtidigt så försvann den från sökreslutaten!?
    Men det behöver inte innebära att Google värderat ner värdet av länkarna. Det kan ju vara så att Google hellre visar upp ett bra sökresultat själva än visar en sajt som länkar till sajterna.

  16. #16
    Kockens avatar
    Kocken Kocken är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    BD
    Inlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Det kan ju vara så att Google hellre visar upp ett bra sökresultat själva än visar en sajt som länkar till sajterna.
    Det vore inte dumt om Google skulle göra så, då skulle vi kanske slippa alla prisjämförelse siter som kommer högt upp i sökresultaten.

  17. #17
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Kocken
    Det vore inte dumt om Google skulle göra så, då skulle vi kanske slippa alla prisjämförelse siter som kommer högt upp i sökresultaten.
    Jag delar den uppfattningen. Om inte annat därför att jag inte är en prisjämförelsesajt :-D

    Samtidigt är det ju så att dessa faktiskt får väldigt mycket spontana länkar. Sedan vet jag ju att åtminstone två av dem köper mycket länkar också på viktiga sökord.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 11:16
  2. "2 timmar sedan" vad har hänt med forumt?
    Av wintzell i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 13:16
  3. Vad har hänt med 1st.se?
    Av seattlegrunge i forum Kataloger
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 10:41
  4. Vad har hänt med Yahoo eller min sajt?
    Av nfinland i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 09:09