Resultat 1 till 7 av 7

Få mera unikt innehåll ?

  1. #1
    DieHighs avatar
    DieHigh DieHigh är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    4
    Tänkte kolla på vilka tjänster som man kan använda för att få mera unikt innehåll på sin sida. Jag har artiklar som är snarlika varandra så jag vill undvika duplicate content.

    nyhetsportalen
    knuff

    Fyll på gärna

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Antar att du menar siter med vettiga RSS-feed du kan kopiera och lägga upp sidan?

    Om så så finns det massor, men det som är knepigt är att luska ut vilkas feed som är ok att ta och lägga upp och inte. Många sidor skriver ut att man inte får ta och använda deras feed på sin sida utan deras tillåtelse och får man inte den, ja då ligger man på fel sida om lagen.

    Twingly har en widget man kan slänga in för mer content. Finns mer att läsa på Twingly's sida, ligger en länk i menyn till widget-sidan.

    Men utan att veta exakt vad du är ute efter för content så är det svårt att ge tips och råd. Det enda vettiga är ju antingen egethändigt skapat eller användarskapat content.

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Vilket språk ska artiklarna vara på?

    /Patrik

  4. #4
    DieHighs avatar
    DieHigh DieHigh är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    4
    Jag har en stor databas på runt 1 miljon artiklar och den växer med några 1000 per dag. Artiklarna kan vara allt mellan himmel och gjord men dom flesta verkar vara inom tv/media. En del artiklar är rena kopior av varandra så jag tänkte "piffa" upp dem lite för att undvika duplicate content.

    Jag vill självklart inte stjäla text från andra sidor utan vill tips på "stora sajter" som kan erbjuda feeds.

    Om en artikel handlar om "Björnes Magasin"(titel) så vill jag hämta feeds om Björnes Magasin så att content blir mera unikt

    Tack Twingly verkar bra. Har inte testat ännu.

    Ja alla artiklar är på svenska fast rubrikerna kan vara på engelska.

  5. #5
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Du vill alltså få tips på hur du skall kunna använda undermåtlig content utan att straffas för det?

    Om texten inte är stulen varför vill du då använda dem? Skräpcontent skall väl inte premieras?

    Björnes Magasin, japp det börjar liknar det.

  6. #6
    DieHighs avatar
    DieHigh DieHigh är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    4
    Björnes Magasin var ett exempel.
    Jag har ingen kontroll över vilka artiklar som jag får. Allt går på automatik. Som sagt så får jag in några tusen på per dag så det är inte så konstigt att det blir dubletter ibland. Visst kan jag väl visa endast riktigt unika artiklar men det ultimata vore såklart att visa allt.

  7. #7
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av DieHigh
    Visst kan jag väl visa endast riktigt unika artiklar men det ultimata vore såklart att visa allt.
    Tyvärr så håller jag inte alls med. Det ultimata är att enbart visa unika artiklar, klumpa ihop snarlika artiklar med stark internlänkning och helt dissa dubbletter.

    Det kommer skapa kluster av information på samma sätt som tidningarna gör och du kommer få färre flaggor gällande dubbletter och i slutänden kommer förlusten av content vägas upp av bättre värde i webbplatsen.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Har server landet mera betydelse i Google?
    Av nfinland i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 17:38
  2. Mångdubbelt innehåll..hur lösa?
    Av chrille i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 11:20
  3. Köper webbsajter med innehåll
    Av Carl-Gustav Öberg i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 01:06
  4. Gammal domän med nytt innehåll
    Av Michel i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 18:33
  5. Innehåll och Katalogsubmittering
    Av EMcCracken i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 09:38