Resultat 1 till 5 av 5

följer google länken?

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hej,

    En samarbetspartner till mig envisas med att ha sina distributörer i en databas. När han ska länka till mig, faller jag då under länken Europe, vilken går till en sökresultatsida (där jag finns med) där det är tre parametrar i URLen. Jag kommer ihåg jag har läst något om detta, kommer google att gå in på den sidan och notera min länk, eller avvisas sidan för att det är tre olika parametrar i URLen?

    Mvh Erik

  2. #2
    elofssons avatar
    elofsson elofsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    76
    Vad är det för paramterar i urlen? Hur ser länken ut?

    Är sidan som länken ligger på indexerad av Google?

  3. #3
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Sidan är indexerad ja.. Och URLen är i typ distr_result.asp?id=3&country=2&produreg=no (i exempelt är alltså id, country och produreg de tre olika parametrarna)

  4. #4
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    I just det här fallet är problemet antagligen att ni använder "id" som en variabel. Google hanterera id-parametrar som session-variablar och indexerar inte de sidorna.

    * Minimize the number of redirects and URL parameters [Ed. Note: I’d keep it to 1-2 parameters if possible]. And don’t use “&id=” in the URL for anything other than a session ID. Since it generally is a session ID, we treat it as such and usually don’t include those URLs in the index.
    http://www.mattcutts.com/blog/guest-...eview-session/

  5. #5
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Tack för det! Mitt exempel var dock oturligt väldigt dåligt, för ID är inte en av variablerna... Ändras något då? Jag ser att Matt Cutts skriver att man ska undvika fler parametrar om man kan. Hur viktigt är det, dvs hur mycket ska jag tjata på företaget för att de ska ta bort dem?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 23:00
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22