Resultat 1 till 8 av 8

Adsense + Övrig reklam

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    För att slippa sitta och lusläsa och tolka Adsense reglerna återigen (som man ju förväntas hålla kontroll på övertiden) så en fråga till er som arbetar mer intensivt på många sajter.

    Vad gäller just nu kring Adsense och övrig reklam? Åtminstone förr krävdes ju att övriga annonsörer fanns. Sajter som struntat i det har ju alltid funnits (en del stora har kanske gjort det med andra villkor vi små aktörer) men nyligen har jag även sett sådana som är mer Google provokativa som gjort det. Så någon ändring bör ha skett.

    Har reglerna eller tillämpningen av dem ändrats likvärdigt så är det ju väldigt intressant. Kan jag sätta upp Adsense på sajter utan annan reklam?

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det finns, så vitt jag vet, inga hinder att sätta ut adsense på siter som saknar annan reklam. Det låter helt osannolikt att det någonsin skulle ha varit på det sättet. men jag har ju inte jobbat med adsense så länge..

    Trodde att den enda besgräsningen är att man inte får använda adsense på sidor där man använder andra kontextuellt placerade textannnonser.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Hm har kört Adsense några år nu kan inte påminna mig att det funnits något i villkoren om att det måste finnas andra annonsörer.
    Sedan är begränsningarna avseende andra annonsörer denna.
    Du får visa Google-annonser på samma webbplats eller webbsida som andra annonser från tredje part, under förutsättning att formateringen eller färgerna på annonserna från tredje part skiljer sig tillräckligt mycket åt från Google-annonsernas. Det innebär att om du väljer att placera annonser som inte är från Google på samma webbplats eller webbsida som Google-annonser måste det alltid framgå tydligt för användaren att annonserna visas av olika annonsnätverk och att annonserna som inte kommer från Google inte på något sätt är förknippade med Google. Om formaten från början liknar varandra ber vi dig att välja andra färgscheman för de konkurrerande annonserna.
    Länk till källan
    Senast redigerat av Urban G den 2008-03-13 klockan 22:16. Anledning: Glömde bort länken till texten

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Så var det ja.

    Bra Urban

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo de är lite knepiga de där villkoren Bernt.

    Men för er som bara brukar logga in några gånger per år på adsense bör ni veta att de ligger villkor där vid inloggningen som skall godkännas före ett visst datum (kommer inte ihåg vilket) annars stängs visst kontot av.

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Guld,

    Varför jag trott att annat än Adsense krävts vet jag inte. Men reglerna är minst sagt krångliga så någon missuppfattning där är väl trolig.

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag har för mig att de ändrar reglerna ibland, lite som riktlinjerna för webmasters. Så det kan mycket väl vara så som du säger Hans99, jag har bara kört AdSense i drygt 2 år.
    Hade själv tills för ett tag sedan för mig att man inte fick ha andra annonsörer på samma sida som det finns AdSense på.
    Ett litet problem där är att Google inte skriver ut när ändringarna har gjorts i reglerna och vad som ändrats.

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jodå,

    Men Adsense är riktigt fint & tilltalande så det är det värt med råge.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Adsense Regler
    Av Peder Molin i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 14:02
  2. Bidvertiser Adsense alternativ funkar.
    Av Marcus Westberg i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 02:01
  3. Blogg Adsense
    Av Peder Molin i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 16:43
  4. AdSense: Ogiltiga klick?
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 17:36
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23