Resultat 1 till 7 av 7

Ny här!

  1. #1
    fnixas avatar
    fnixa fnixa är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    3
    Hej allihopa! Jag är i grunden mediedesigner men har arbetat som skribent i flera år (9), nu är jag hemma med barn och pluggar samtidigt vidare inom systemvetenskap/informatik.
    Har två mer eller mindre aktiva â€officiella†bloggar www.upptillsju.nu och www.pcgaming.nu (den senare är just nu halvvilande).

    Jag funderar på att ta upp min gamla hemsidehobby nu när jag ändå är i pluggtagen och tänkte jag skulle lära mig mer om SEO. Hoppas kunna få ut något av medlemskapet här.


    29 år och har tidigare arbetat som bland annat projektassistent på Piglet för en bok om homosexualitet, samt för epigon som frilans och även skrivit två barnböcker.

    Jag har även arbetat med Formapg (tidningen Vovve), Hjemmet Mortensen, 451press (USA), Goodgame Stockholms Fria tidning, hemlighuset, med flera.
    Vidare har jag gedigen erfarenhet av föreningsarbete och projektledning, dels har jag suttit i styrelser och arrangerat, bland annat, supporterdagen för 15000 personer(med AIK-fotboll), hundutställningar (SHU) runt 300 personer med mera.


    Några korta rader om yrkeserfarenhet, styrkor och framtidsplaner.
    Projektledare bokprojekt 05-06
    Layoutare (Matchprogram m.m) 02-04
    Skribent fotboll-01-05 (Slutade då jag blev gravid)
    Projektassistent 03-4
    Datalärare mm på Studieförbundet vuxenskolan 05->>
    Gav ut två ungdomsböcker 1999 och 2000
    Diverse fristående artiklar för Forma PG, hjemmet Mortenssen, 451press och Stockholms fria med flera (ref finnes)

    Har mycket goda datakunskaper inom texk, bild och layout, pratar/skriver även klockren engelska (Har även bott i USA).


    Pratar gärna SEO och lär mig av er som kan, dessutom om någon behöver en skribent så finns jag här, mina främsta områden är inredning, spel (Data/TV, bräd), hund, barn, handarbete, livsstil, mat och fotboll. Men jag fixar givetvis vad det än är

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Välkommen,

    Vad uppas du då få ut av att lära dig SEO rent yrkesmässigt?

  4. #4
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Hej!
    Skribenter är alltid efterlysta på detta och liknande forum, så bli inte förvånad om röda mattan rullas ut

    Välkommen till ett väldigt bra forum!

  5. #5
    fnixas avatar
    fnixa fnixa är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Välkommen,

    Vad uppas du då få ut av att lära dig SEO rent yrkesmässigt?
    Ett brett kunnande inom IT är ju väldigt viktigt om man ska arbeta i branchen. Jag vill ju naturligtvis ha så brett kunnande som möjligt och skulle jag (i framtiden) hamna på ex ett företag som erbjuder seo tjänster eller liknande så är jag ju mer attraktiv om jag har lite koll

  6. #6
    fnixas avatar
    fnixa fnixa är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Anders Granström
    Hej!
    Skribenter är alltid efterlysta på detta och liknande forum, så bli inte förvånad om röda mattan rullas ut

    Välkommen till ett väldigt bra forum!
    Tack!

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Att vara en duktig skribent är väldigt användbart om man arbetar med seriös SEO. Du kan t.ex. lättare ta fram ett mycket bra whitepaper som får en massa naturliga & spontana länkar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)