Resultat 1 till 2 av 2

En konstig grej med site sökning

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag såg något skumt när jag gjorde site sökning på en sajt. Den är inte min men jag har följt det sökresultaget ett tag och såg konkurrenten gå ner. Förvånande mig då det är en bra sajt.

    När jag gjorde en site sökning såg jag att dess första sida inte kom först som jag tror att det annars alltid gör (?). Faktiskt jag den inte alls i sökresultatet men det var ju mer 100 långt så jag tittade inte igenom allt.

    Sökte man på domänen kom den dock högst upp.

    Vad kan orsaka sådant? Kan de ha spärrat ut första sidan från Google? Eller kan det andra orsaker? Har aldrig sett något liknande tidigare.

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    E-postade med sajten och de kollade upp det.

    Visade sig att sajten hade blivit hackat och länkar placerats upp med cloaking till konkurrenterna (eller snarare spamsidor om ämnet). Annat sabotage enligt samma princip hade också skett.

    Mycket vidrigt och osmakligt. Helt oaccepterat.

    Appropå det:
    2008 will be the year that hacking and search engine optimization (SEO) collide in a major way. By the end of the year, a nontrivial fraction of blackhat SEO will involve illegally hacking sites for links or landing pages. One webhost will get a significant black eye as hundreds or thousands of customers’ websites are hacked. The growth of illegal-blackhat SEO will leave traditional blackhats with a difficult choice: risk doing something illegal or sit out.
    Från: http://www.mattcutts.com/blog/my-2008-predictions/

    Fast i det här fallet tror jag det kommer straffa sig för angriparen. Fotspår har lämnats :-D Syftet var ser det ut som sabotage för att få förbi dem snarare än att få länkarna till spamsajterna. Eller det är min tolkning i alla fall efter att ha tittat på det som länkades.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 12:36
  2. site: sökning på google
    Av Bernt Johansson i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 07:59
  3. Sitewide på en liten del av en site
    Av mcelwee i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 11:32
  4. Matt Cutts nya post "Indexing Timeline"
    Av Jim Westergren i forum Google
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-06-13, 17:28