Resultat 1 till 3 av 3

En fråga

  1. #1
    Anti Turmoils avatar
    Anti Turmoil Anti Turmoil är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    jag har ibland samtal med säljare som vill att jag ska köpa klick på www.google.se nu undrar jag bara hur det kommer sig att han ser andra siter på toppen jämfört med mig, jag ser som vanligt att min site ligger etta men denna snubben såg inte ens min sida på första sidan.

    En till grej, hur kan jag se vart min site placeras på andra google versioner, dvs .ru och .de och .com och .se men jag skulle gärna på något enkelt sätt se var min placering blir på dessa olika google.XX sidorna.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kan bero på att han använder Google.com eller har gjort personliga inställningar vid sökning, eller pratar vi om sök webben, sidor på svenska eller sidor från Sverige.?
    Kan också vara att Googles datacenter leverera olika resultat beroende på vilket center man använder. Eller han försökte få dig och tro att det är bara du som ligger överst när du söker inte andra.

    Cleverstat är ett program där du kan söka i alla webbläsare på alla tänkbara språk.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Anti Turmoil
    jag har ibland samtal med säljare som vill att jag ska köpa klick på www.google.se nu undrar jag bara hur det kommer sig att han ser andra siter på toppen jämfört med mig, jag ser som vanligt att min site ligger etta men denna snubben såg inte ens min sida på första sidan.
    Jag har alltid antagit att Adwords precis som Adsense anpassas specifikt för den som söker och där andra faktorer än sökordet har betydelse t.ex. geografisk region eller typ av annonser man klickat på innan.

    Men jag har aldrig använt Adwords.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Fråga om google kan en domän hjälpa en annan
    Av kmv i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 21:20
  2. Fråga om domänen
    Av lexander i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 18:32
  3. robot.txt fråga
    Av Jacob Jarnvall i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 16:06
  4. Fråga om dynamiska databaser och nyckelord
    Av Jacob Jarnvall i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 12:32
  5. Google Toolbar för Firefox, fråga ang PR-stapeln
    Av seattlegrunge i forum PageRank
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 00:48