Resultat 1 till 5 av 5

Ny aktör på marknaden

  1. #1
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Utdrag ur första pressmeddelandet:
    Rite Ventures meddelar idag att man investerar i det nordiska internetannonserings- och sökmarknadföringssbolaget KliKKi. KliKKi bildades i december genom en sammanslagning av svenska sökbolaget StockholmBerlin och finlands ledande internetannonssäljbolag Klikkicom Oy.
    StockholmBerlin meddelar idag att man går samman med finska internetmarknadsföringsbolaget Klikkicom Oy och samtidigt byter namn till KliKKi AB. Det sammanslagna bolaget, KliKKi, blir ett nordiskt internetmarknadsföringsbolag med kontor i Stockholm, Helsingfors och Tallinn.
    Läs mer här: http://www.klikki.com/?l=sv

  2. #2
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    finlands ledande internetannonssäljbolag Klikkicom Oy
    Öh, joo? Så låter det väl om man själv skriver sina pressmeddelanden :-)

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag skulle välkomna en aktör som engagerade signifikant mer mot publicisterna

  4. #4
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Helsingfors, Finland
    Inlägg
    118
    Ja det skulle definitivt behövas! Min erfarenhet med affiliate nätverk och också reklam "brokers" är att man som publicist sällan har mycket att säga till om. Det händer tex alltid nu och då att man inte blir betald i tid eller missar inkomster pga av att annonsören tappat affiliate "trackingen" på sina sidor osv. Synd...

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av nfinland
    Ja det skulle definitivt behövas! Min erfarenhet med affiliate nätverk och också reklam "brokers" är att man som publicist sällan har mycket att säga till om. Det händer tex alltid nu och då att man inte blir betald i tid eller missar inkomster pga av att annonsören tappat affiliate "trackingen" på sina sidor osv. Synd...
    Jo. Jag ser inte vid sidan om Adsense där vi numera har tydlig lokalbudgivningen poängen med dem. Man får helt enkelt fler tusenlappar på färre timmar med att e-posta lite för egna annonser och då är jag ändå verkligen ingen affärsmän.

    Men det där kommer ändra sig. Ge det lite tid.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO för finska marknaden
    Av nfinland i forum Presentation av SEO-Konsulter/SEO-företag
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 08:37