Resultat 1 till 3 av 3

Google om Google Accessible Search

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Sökresultat för blinda mm:
    http://googlewebmastercentral.blogsp...iversally.html

    Men man ska ju orka sådant här. Och ska man prioritera tror jag mer på bilder för utökad trafik från Google.

  2. #2
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    Det är inga problem - det handlar oftast om att följa html-standarden och spotta ur sig semantiskt korrekt kod. När du gör vettig on-page så får du oftast bra tillgänglighet.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Christian Bolstad
    Det är inga problem - det handlar oftast om att följa html-standarden och spotta ur sig semantiskt korrekt kod. När du gör vettig on-page så får du oftast bra tillgänglighet.
    Kanske. Fast vill man ha den där trafiken kan säkert mer än så krävas och att man tittar över mer exakt vad som påverkar ranking. Jfr bildsökningen där det inte räcker med att använda bilder och beskriva dem. Storleken har t.ex. också betydelse vilket jag först upptäckte när jag seriöst tittade över bildsökningen och inget jag sett i någon guide.

    Ska dock skicka den här tråden till en blind jag känner som arbetar på:
    httpx://www.phoneticom.com/
    Och höra om han vill bidra med något tips i tråden. Är väl en bra möjlighet att slå ett slag för de synskadades särintressen om han ids det. Kan nog finnas mer att tänka på misstänker jag än att följa standarden för att det ska bli bra för synskadade.

    Dock kan jag säga att jag aldrig upplevt att han har haft problem varken med att surfa eller programmera (han är riktigt bra på programmering). Lärde känna honom när jag var labbassistent åt honom i en programmeringskurs (Algoritmer & Datastruktur?) någon gång under internets antik och man surfade med NCSA Mosaic.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  3. Google image search
    Av JohanN i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 08:47
  4. Google Co-op
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 06:01
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22