Resultat 1 till 7 av 7

Nosbok.se

  1. #1
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Nosbok.se är rykande het från mig och hoppas den kommer bli en succé!

    Söker personer som vill länka till mig eller göra länkbyten, har mycket olika sidor och dom flesta med olika c-class. Optimeringen är inte riktigt klar på sidan ännu, har bara funnits en dag på nätet och kommer inom snart få schyssta url:er samt en sitemap.

    Är du medlem på seo-forum och har katt eller hund lägg gärna in din hund eller katt hos mig på nosbok.se

    Ps.... Min flickvän tycker jag är heltokig som skapat denna sida så hjälp mig att göra den till en succé.

    Mvh

    Peder
    Senast redigerat av Peder Molin den 2008-03-18 klockan 01:29.

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588

  3. #3
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Fixa sökmotorvänlig länkmöjlighet från humurbildsidorna, så kanske jag kan bidra med en eller annan rolig bild (om retuch tillåts)... :-)

    Jag har inga djur, men min bror har: hund, katt, akvarium..

  4. #4
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Antar att du menar att du vill ha exempelvis .html på alla sidor, det är fixat nu. Det var jag som missat det i SEF-inställningarna.

    /Peder

  5. #5
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    He, he .. eftersom jag "kan nischen", så avvaktar jag en stund och ser hur den utvecklar sig.

    Det står:
    Communityn för djurvänner och djurägare ...

    När kommer den biten in? Idag tycker jag inte riktigt den texten passar in mot hur sajten idag är utformad.

    För mig ser den mer ut som en framtida MFA sajt, tyvärr ... stödjer det med hur du har utformat menyvalstexterna, och vad som ligger under ... idag inte mycket "content" om man säger så.

    Inget fel i att ha en MFA sajt, det finns det en hel drös med medlemmar som har, jag själv inkluderad ...

    /Patrik

  6. #6
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Hej Patrik,

    Vi kanske inte skall diskutera i länkbytes sektionen huruvida det är en MFA-site eller inte. Men tanken är inte att jag själv skall fylla den med content, dock är det lite menystruktur osv som inte är riktigt färdig ännu. Sidan blev indexerad bara för några dagar sedan och en community är det, dock utan medlemar ännu!*skratt*

    Jag hoppas att jag under kvällen skall bli klar med allt som är ofullständigt och sedan hoppas jag att djurägarna hittar till mig och lägger in bilder på sina kära husdjur.

    /Peder

  7. #7
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Ok .. välkommen in i nischen ..

    Du behöver hitta en specifik twist, något som sticker ut och kan attrahera besökarna, för att få in medlemmarna. Många har försökt, få har lyckats. Finns 3 stora "drakar" inom hundcommunityn och det är vovve.net, aktivhund.se och alltomhundar.com. De sajterna har också många år på nacken och var de "första riktiga communitys" för hundägare, alla med lite olika målgrupper.

    De besökarna, hundägare/kattägare/djurägare, är väldigt lojala besökare ... vilket är tur för en annan

    /Patrik

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)