Resultat 1 till 4 av 4

Byte av startsida?

  1. #1
    Guitarkalles avatar
    Guitarkalle Guitarkalle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    9
    Hej,

    jag undrar vad som skulle hända med min ranking kort- och långsiktigt om jag ändrade min startsida. Går man in på domän.se nu så har jag min förstasida. Men om jag skulle byta den så att man bara kommer till en bild + lite text och kanske val utav språk, och efter att besökaren klickat på en länk komma vidare till den ursprungliga hemsidan, vad skulle hända då?

    Så säg att den gamla startsidan blir till domän.se/start.html och domän.se är den nya sidan med språkvalet.

    Hur skulle det påverka min ranking? Märk också att alla mina inlänkar är ju till domän.se
    Senast redigerat av Urban G den 2008-03-19 klockan 18:47. Anledning: Ändrat enligt regel 1

  2. #2
    elofssons avatar
    elofsson elofsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    76
    Enormt irriterande med den typen av sidor tycker jag. Vad är vitsen egentligen? Sedan kan det inte vara speciellt uppskattat av Google heller som behöver gå ett steg längre för att komma åt innehållet.

  3. #3
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Som sagt, det är negativt för såväl besökaren som för Google. Skippa den idén och lägg en liten brittisk flagga uppe i högra hörnet om du vill ha fler språk.

  4. #4
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Nejdå, det behöver inte alls vara negativt.
    Jag har gjort en sådan lösning, med en första-sida där du väljer språk. Det finns även djuplänkar till vissa sidor.

    Ett server-side script läser av om du har valt språk tidigare (detta lagras i en cookie) och skickar dig isåfall direkt till respektive start-sida.
    Saknar du denna cookie så laddas sidan, med ett javascript som skickar dig till startsidan för det språk din webbläsare föredrar.
    Om din webbläsare inte stödjer javascript får du helt enkelt klicka på rätt länk.

    Det fungerar mycket bra, både för besökare och för sökmotorer.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Byte bredbandsrelaterat/webbdesign PR4
    Av Trådlöst i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 18:26
  2. PR6 länkar startsida erbjuds
    Av Tobias i forum Länkbyten
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 22:29
  3. Länkar från sajter med endast en startsida
    Av Marcin i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 16:05
  4. Sitewide byte startsidan ar PR4
    Av Fred i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 14:34