Resultat 1 till 5 av 5

Bloggportal med potential

  1. #1
    expressions avatar
    expression expression är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    16
    Jag har fått uppdraget att sälja en sida som är högst potentiell för personer som vill utveckla en stabil inkomstkälla.
    Sidan har idag, för att vara exakt, 983 stycken bloggar och möjlighet till att inplantera annonser ute på varje blogg finns.

    Systemet drivs med Wordpress multi user system - med alla fördelar som det innebär.T.ex. väldigt bra adminpanel. Sidan ligger på en egen privat server, som för en extra summa medföljer paketet (rekommenderas), och förenklar hela ägarbytet. Ifall ev. köpare inte vill köpa medföljande server,finns möjlighet till en kunnig tekniker som förflyttar sidan och allt från servern till det stället du vill. för 200kr/h (flytt tar ~7 h).

    Sidan har inte utvecklats väldgt mycket, detta pga. tidsbrist (många säger ofta detta vid säljtillfällen, men denna gång har jag sett hur stressad personen är).

    Någon speciell budgivning är inte aktuell just nu, utan det viktiga för säljaren är att sidan är i goda händer och kan fortsätta leva ett par år. Säljaren har satt ett ganska högt reservationspris, då han faktiskt har spenderat över 40 000 kronor på sidan (server inkluderat). Ifall du är intresserad, är det bara att kontakta mig via PM (frågor och annan köpkontakt tages där). Tråden är informativ och kommer ej uppdateras av mig vid nedklottring, kommer endast meddela vid en ev. försäljning.

    Möjlighet finns att sälja länkar på varje blogg, tidigare ägaren gjorde ett par tusen varje månad när endast 200 bloggar fanns, nu finns det som sagt 983 bloggar.


    Korta fakta:
    *701 besökare/dag (bloggare är återkommande)
    *308 397 sidvisningar på en månad
    (bevisande statistik kan tages fram vid stort intresse)
    *Stor potential för länkförsäljning ned till bloggsidenivå.
    När sidan köptes i Oktober fanns 200 bloggar och den förra ägaren sålde då länkar för 2000kr/månad
    Idag har Bloggproffs 5 gånger mer bloggar
    *Sidan är sökmotoroptimerad + mycket länkbyggnad
    #2:a på "skaffa blogg" på google.se
    #6:a på "gratis blogg" på google.se

    *Länkbyggnad mot bloggsiten medföljer
    *Bloggare har möjlighet att välja mellan ca 90 st teman, det finns desinger för alla smaker.
    *90% av teman har adsense implementerat
    *En lyxbloggsfunktion finns implementerad, bloggare betalar 50 sek/månad för en adsensefri blogg. Detta system är helt automatiserat och betalningar sker enkelt med kreditkort

    Är du intresserad, och kanske en potentiell köpare? Edit: Länk enl. seolagarna, bloggproffs.se

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Vad är ett högt reservationspris? Hur ser inkomsterna ut idag?

    Att den förra ägaren sysslade med länkförsäljning är en sak, men vad finns det för inkomster idag. Det är ju mer intressant OM man vill ge ett högt pris. Finns ju även andra anledningar att köpa en liknande sajt ...

    Jag själv vill se vad den ger idag, för det finns annonser, allt för att kunna se OM det finns utvecklingspotential eller om inkomsterna stangerat

    /Patrik

  3. #3
    expressions avatar
    expression expression är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    16
    Jag är ledsen Patrik, adsense koden du ser tillhör inte denna ägarens och ger därför inte siffror. Adsense koden har helt enkelt inte bytts ut.
    50 000 - 10 000 = reservationspris (utan server).

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Ok, då vet jag.

    Servern behöver jag inte då jag har egen dedikerad server + en till dedikerad server på ingående. Är mer intresserad av själva tjänsten som sådan.

    Ska ta mig en funderare och se om "det kommer ett bud". Missade en annan budgivning för ett tag sedan.

    /Patrik

  5. #5
    expressions avatar
    expression expression är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    16
    Såld!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)