Resultat 1 till 19 av 19

Jajja öppnar kontor i Piteå

  1. #1
    Kockens avatar
    Kocken Kocken är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    BD
    Inlägg
    63
    Enligt Norrbottenskuriren öppnar Jajja ett kontor i Piteå med 4 anställda. VDn konstaterar att de kommer att kunna nå ett stor antal företag i regionen.

    Vi har några aktiva här på forumet som kommer från Piteå kanske de kan fylla på.

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Bernt Johansson är från Piteå, Han kan säkert ge en uppdatering..
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag kan bekräfta att så är fallet. Har faktiskt vetat det ett tag. De kommer att sitta bara några hundra meter från vårt kontor.

    Om jag har fattat det rätt rör det sig 'bara' om säljare, ingen teknisk personal. Piteå är snart påväg att bli ett riktigt SEO "ghetto".

  4. #4
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Det var som tusan. Intressant.

    Det kanske blir att Piteå blir en lika stor SEO-stad som Kalmar inom kort kanske? =)
    Blogg: Joinsimon | Företag: Honesty

  5. #5
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Har en gemensam bekant med en säljare som redan fått jobbet med bekräftelsen på att det är rent säljjobb, har för mig att det t.o.m var mer eller mindre formulärbaserat.

    Det finns helt klart kulturella skillnader och jag kan tänka mig att lokalt folk kan spela en betydande och positiv del i säljprocessen. Särskilt i de mindre orterna med stark lokalpatriotism och där "fjolträsk" är en högst levande term på Stockholm. Tror nog att det finns en del som känner sig hotade av eller obekväma med rapp Stockholmsdialekt.

    ... äääh, skulle kunna skriva en bok om det där. =) (Ursprungligen-noll-åtta)

    Väldigt intressant huruvida detta är anledningen.
    Senast redigerat av Marcin den 2008-04-09 klockan 02:50.

  6. #6
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Enligt ryktet var det en säljare som jobbade för Jajja, men som ville flytta hem. Men tydligen var säljaren alldeles för duktig för att släppa, så Jajja startade helt enkelt ett kontor i hennes hemstad, Piteå.

    Sedan är det ju förstås inte hela sanningen. Det är fler SEO företag som har sneglat en del på Piteå och Luleå för att utlokalisera sälj. Precis som du säger Marcin, kan det vara svårt att nå ut på den norrländska marknaden om man inte har en lokal förankring.

    Dessutom finns ju fortfarande Wiseweb på orten, och vad jag förstått levererar de såväl PPC kampanjer som SEO. Ofta i samband med det egna CMS systemet, som jag var med och byggde upp på min tid där.

  7. #7
    Samuel Sylvanders avatar
    Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Enligt ryktet var det en säljare som jobbade för Jajja, men som ville flytta hem. Men tydligen var säljaren alldeles för duktig för att släppa, så Jajja startade helt enkelt ett kontor i hennes hemstad, Piteå.

    Sedan är det ju förstås inte hela sanningen. Det är fler SEO företag som har sneglat en del på Piteå och Luleå för att utlokalisera sälj. Precis som du säger Marcin, kan det vara svårt att nå ut på den norrländska marknaden om man inte har en lokal förankring.

    Dessutom finns ju fortfarande Wiseweb på orten, och vad jag förstått levererar de såväl PPC kampanjer som SEO. Ofta i samband med det egna CMS systemet, som jag var med och byggde upp på min tid där.
    Du har nästan rätt Bernt. Det är sant att vi har en säljare som ville flytta uppåt men inte hem. Hon är en stockholmare men fann kärleken i norr. Så vi valde att starta ett kontor i Piteå för att dra nytta av de fördelar som finns med ett lokalt kontor.

  8. #8
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Aha.. på det viset. Men jag var riktigt nära faktiskt. Och vi norrlänningar är ganska bra på att dra hem kärlekar från söder

    Kanske man måste inhandla en blomsterkvast och gå över och hälsa dem välkomna

  9. #9
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Kanske man måste inhandla en blomsterkvast och gå över och hälsa dem välkomna
    Tycker jag du ska göra, låter ju trevligt

  10. #10
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Simon Sunden
    Det var som tusan. Intressant.

    Det kanske blir att Piteå blir en lika stor SEO-stad som Kalmar inom kort kanske? =)
    Jisses detta måste med detsamma stoppas, kanske ska starta några bulvanföretag i Kalmar...

  11. #11
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Man kan ha synpunkter på er Jajja, men personalpolitiken verkar det inte vara något fel på
    Jaja, Bernt min fru sedan 22 år tillbaka kommer från Råneå, vi bor i Skåne nu...

  12. #12
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Citat Ursprungligen postat av Simon Sunden
    Det var som tusan. Intressant.

    Det kanske blir att Piteå blir en lika stor SEO-stad som Kalmar inom kort kanske? =)
    Hehe, mkt möjligt.. vilket seo-företag är nästa på tur?

  13. #13
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Då kan jag passa på att berätta att jag faktiskt, från och med 1:a april, numera jobbar som CTO på KliKKi, och att de kommer att etablera ett kontor i Piteå.

    Jag har endast hunnit smygstarta ännu, med anledning av att vi precis har fått vårt andra barn, men det ska bli en stor utmaning och känns otroligt inspirerande. Kommer att skriva mer om detta i min blogg under dagen.

  14. #14
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Kul Bernt! Hörde en del om klikki nu när de började snegla mot Sverige och jag tror du är precis vad det företaget behöver för att lyckas här i sverige! De verkar vara seriösa och ett skönt företag.


  15. #15
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Grattis till nya jobbet Bernt! Ska bli intressant att följa framöver.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  16. #16
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Ah grattis Bernt. Ska följa Er resa med spänning

  17. #17
    J-Ms avatar
    J-M J-M är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    35
    Grattis och hurra!

  18. #18
    Samuel Sylvanders avatar
    Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    Då kan jag passa på att berätta att jag faktiskt, från och med 1:a april, numera jobbar som CTO på KliKKi, och att de kommer att etablera ett kontor i Piteå.

    Jag har endast hunnit smygstarta ännu, med anledning av att vi precis har fått vårt andra barn, men det ska bli en stor utmaning och känns otroligt inspirerande. Kommer att skriva mer om detta i min blogg under dagen.
    Roligt och grattis till jobbet! Kan du inte berätta lite om klikki? Jag har sett att dom börjat dyka upp i de sponsrade resultaten men vet inte så mycket om företaget?

  19. #19
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Tack för det Samuel.

    Jag kommer att lägga ut lite info i forumdelen: http://www.seo-forum.se/seo-konsulter-seo-foeretag/ någon gång framöver. So stay tuned..

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nytt Jajja Magazine ute
    Av Feldon i forum Nyheter
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 13:35
  2. Jajja Magazine
    Av Bernt Johansson i forum Nyheter
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 15:13
  3. Eniro inleder samarbete med Jajja
    Av MattiasN i forum Nyheter
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 23:29