Resultat 1 till 5 av 5

Konstigheter i google - saboterad?

  1. #1
    Daniel_Ks avatar
    Daniel_K Daniel_K är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Borås
    Inlägg
    71
    Hej! Skulle behöva lite hjälp, råd o tips med en av mina sajter. Siten det handlar om är spa weekendhotell .se.

    Siten startades i januari 2007 och syftet med sajten är att lista Sveriges spa, möjlighet att läsa om olika spabehandlingar m.m. Har haft en del googleannonser på sajten som gett ganska bra resultat. I höstas så nådde jag mitt mål och låg 1:a på sökordet SPA, som gav mig en del besökare och givetvis en del intäkter.

    I februari anlitade jag ett företag som skulle bygga om sajten åt mig i Joomla för att dels göra den snyggare men även få in fler funktioner och enklare kunna uppdatera sajten. Företaget bad mig lägga upp en subdomän där de kunde jobba med den nya sajten. Tänkte inte på att hindra google från att söka igenom subdomänen. Vet inte om det då kan räknas som double content?

    I slutet av februari tappade min sajt 50-70 placeringar i google på alla sökord. Verkar dock som många haft problem med siter som visar adsense.

    Har sedan några veckor lanserat den nya versionen, och har sedan några dagar även tagit bort google annonserna för att se om det ger något resultat.

    Nu till min huvudfråga, upptäckte igår när jag sökte på en lång fras för att se om min sajt fanns överhuvudtaget.

    Gör följande sökning http://www.google.se/search?q=%22Mas...hl=sv&filter=0

    Då får man fram ett konstigt reslutat på plats två.

    Dessutom har jag en del besök från www.iwebtool.com/google_banned och www.keywordspy.com

    Någon som har några teorier kring detta, vad som har hänt min sajt?

    Tack på förhand!

    Daniel
    Senast redigerat av Daniel_K den 2008-04-08 klockan 14:32.

  2. #2
    Daniel_Ks avatar
    Daniel_K Daniel_K är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Borås
    Inlägg
    71
    Såg nu till min förvåning att jag idag ligger på plats 4:a på sökordet SPA, gjorde sökningen senast igår kväll och då låg jag på plats 60-70.

    Jag är förvirrad!!

  3. #3
    Anti Turmoils avatar
    Anti Turmoil Anti Turmoil är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    kan det vara något som är snarlikt det jag råkade utför? Läs i denna tråd, http://www.seo-forum.se/google/3455-...-ha-haent.html

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag ser ingenting konstigt. Tvärt om såg jag inget kvalitetsfilter mot den alls.

  5. #5
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    1a för mig både på google.com och .se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Att ha hemsidan hos Google, ur SEO synpunkt?
    Av Susann Stjernborg i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 20:28
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22