Resultat 1 till 5 av 5

Vart skulle du sätta upp två stora gallerisidor?

  1. #1
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Jag vet inte riktigt vart den här tråden ska placeras så jag lägger den här..
    Jag har ett rätt så stort och väldigt nischad galleri, sidan är relativt ny men har hunnit få bra med både beröm och trafik och jag funderar nu på att starta upp en systersajt inom ett väldigt närbesläktat område...

    Nu till frågan, sida1 ligger på min vps men jag jag vet inte om jag törs lägga sida2 där också.. dem är förvisso relevanta till varandra men det kommer ändå ta emot att länka till varandra. Alternativet är att maxa min shared hosting alt köpa ny vps så jag tar gärna emot råd innan jag tar beslut om detta

    Tackar
    (får se om denna tråd blir lika ofantligt poppis som mina andra trådar haha)

  2. #2
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Jag tror det är lugnt att köra de på samma, det rör sig trots allt bara om två siter? Sverige är ju så liten marknad när det gäller c-klasser är det rätt stor risk att sidor som inte har något med varandra att göra ändå har samma. Så länge du inte slänger upp ett rejält nätverk av sidor som toklänkar mellan varandra skulle jag inte tro att det är någon risk.

    Tänk på att länka användarvänligt och inte bara seo-vänligt.

  3. #3
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Mjoo ungefär vad jag tänkte då, alltid svårt att hålla sig i tyglarna dock Har 4st närliggande domäner men så våghalsig är jag inte så jag kommer lägga fyra sidor på samma server och korslänka oavsett hur relevanta dem är..

    Anledningen att jag ändå ville ha lite råd är för att sidorna drar en jäkla massa bandbredd så jag vill lägga dem största sidorna på min vps först och främst, men precis som du säger så borde i alla fall 2st på samma nät inte vara något problem

  4. #4
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Jag har en sida med ca 1500 pers/dag 2.2gb bw.. Alltså en galleri sida

  5. #5
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Mjo, du har en gallerisida.. jag med..

    frågan var ju dock vart man bör lägga upp flera sådana om man ska korslänka i framtiden?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)