Resultat 1 till 2 av 2

Frågor angående inläkning etc

  1. #1
    mng0s avatar
    mng0 mng0 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    1
    Jag har lite frågor och inlänkar och diverse saker.

    Jag gjorde en liten test och la upp en sida utan vare sig inlänkar eller pagerank. Sidan hade väldigt lite innehåll och mestadels annonser till olika affiliatenätverk. Jag marknadsförde sidan med hjälp av adwords och det fungerade i nån månad.

    Nu har sidan tydligen blivit straffad av google och priserna är skyhöga om jag vill annonsera (70kr/klick). Nu ska jag testa att vinna tillbaka denna trust och tänkte därför ställa lite frågor.

    Fråga #1 Om domänen byter ägare, nollställs sidans trust (pagerank etc)?

    Fråga #2 Vad är enklaste sättet att vinna trust igen?

    [B]Fråga #3 Googlebot uppskattar inte affiliatelänkar. Vad händer om alla mina länkar som vanligtvis går direkt till affiliatenätverken först går igenom min server. www.minsida.se/redirect.aspx?id=2

    Vad händer om jag skickar alla vanliga besökare till affiliatenätverkens länk men skickar googlebot till en helt annan url? Klassas väl som blackHat men bara en tankeställare.

    Ny sida

    Nu tänkte jag göra en ny test men har problem med inlänkningar.

    Fråga #4 Räknas tjänster så som LinkExchange som farming?

    Fråga #5 Är det bäst att köpa länkar här på forumet från helt vanliga sidor med snarlikt innehåll?

    Fråga #6 Kan jag lägga använda annonser till affiliatenätverk på sidan innan sidan har fått pagerank och inlänkar eller blir den klassad som spam då?

    Fråga #7 Det är negativt att få för mycket inlänkar på en och samma gång. Vad är definitionen för "för mycket"?

    Fråga #( Ska jag köpa domäner/sidor med pagerank och länka till min egen?

    Mycket frågor men tacksam för alla svar jag kan få.
    /Gustav

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    #1 Nej

    #2 Helt nytt innehåll = ny sida

    #3 En redirect spelar ingen roll, sätt nofollow istället. Ger du googlebot en annan länk än du ger dina besökare kan du bli svartlistad



    #4 Ja, det gör det. Men om du kan få länkarna att se helt naturliga ut så kanske du inte blir straffad för det.

    #5 Det bästa är spontana länkar, men länkar från relevanta sidor är naturligtvis bättre än bulk-länkar

    #6 Klart du kan. Det är dock viktigt att sidans huvudinnehåll inte är annonser, utan att du faktiskt har ett verkligt innehåll också

    #7 För mycket länkar kan signalera att du köper länkar, och spammar kataloger osv. Det är inte bra, du kan hamna i sandlådan. Är det dock spontana och relevanta länkar så bör det inte vara någon fara.

    #8 Om dom har bra innehåll, som är relevant för din huvudsida, så kör på det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)