Resultat 1 till 5 av 5

vet Google datum för publicering?

  1. #1
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Vi har ett problem med att Google indexerar artiklar på sajter långsamt. Spindlarna är där och tittar men ger sig inte ner i artiklarna av någon anledning, och då måste vi vänta med att lägga upp nya så att det inte ser ut som om vi öser på med innehåll och bir straffade för det (sajten är ny).
    Men, jag undrar om det kan vara så att Google, när den väl indexerar artikeln, kan se vilket datum den blivit upplagd? Isåfall borde man kunna lägga upp med jämna mellanrum utan att gamla artiklar cachats.

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Pröva att kontrollera respektive inför det här.

    Ha RSS och se till att Googles Bloggsökning får reda på det. Den går ju att pinga enligt:
    http://www.google.com/help/blogsearc...t_pinging.html

    Fast jag har fått för mig att det går snabbast när man pingar den tillsammans med:
    http://technorati.com/ping

    Och sedan finns det några saker jag märkt gör att Google saktar ner indexering av nytt innehåll:

    1) Ett tag såg jag det för kort RSS men det tror jag att de har "korrigerat".

    2) Sätter du tiden fel (vilket tydligen anges i någon form av meta information standardiserat något jag inte kände till och tekniskt inte vet något om) kan det sakta ner.

    3) Tenderar du att editera nyligen efter att du har publicerat vilket jag t.ex. gör ganska mycket på:
    www.blogger.com
    Eftersom preview är tämligen begränsad där stör det. Google väntar helt enkelt med att indexera några dagar vilket ju är väldigt rimligt.

  3. #3
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Tack Hans, men det var inte uppdatering av en blogg jag tänkte på, utan en "vanlig" sajt

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av LaoWang
    Tack Hans, men det var inte uppdatering av en blogg jag tänkte på, utan en "vanlig" sajt
    Du får nog tydliggöra exakt vad som gör din vanliga sajt inte kan eller bör använda RSS. Jag kan se att webbutiker kanske inte vill göra det på sortiment men sajten jag tror du syftar på här finns ingen anledning alls så vitt jag vet.

  5. #5
    SEOgeeks avatar
    SEOgeek SEOgeek är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    37
    Skaffa XML sitemap och pinga google när ni uppdaterat sidan.
    Då brukar google vara snabb med att indexera efter man skickat in sitemapen.

    Om du tycker det är svårt att göra XML sitemappen så finns det massa verktyg på webben som genererar den och skickar den till google.

    Kanske kan denna funka om din sida är mindre än 500 sidor?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 23:00
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22