Resultat 1 till 6 av 6

Feedback på sajt

  1. #1
    scrdjs avatar
    scrdj scrdj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    17
    Släppte en beta på b l o g g s o l u t i o n s . s e idag.

    Vill gärna ha lite feedback och tips på nya tjänster.

  2. #2
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    Du skulle behöva en ordentlig logo annars såg det ok ut

  3. #3
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    Eftersom du erbjuder "designtjänster" ska du nog inte snåla på energin när det gäller att göra själva huvudsidan attraktiv. Piffa upp den litet ..

    Bra smart tjänst för övrigt
    Kolla in min sida om iphone

  4. #4
    Freds avatar
    Fred Fred är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Oxford, UK
    Inlägg
    63
    cool sida...
    lite snabb feedback
    1. Ha inte reklam inan sidan e etablerad
    2. Nar folk skriver upp sig for nyhetsbrevet ha en link till dina T&C for att gora det lattare att bli "medlem"

  5. #5
    Björn Rs avatar
    Björn R Björn R är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    14
    Helt klart lovande!

    Du skulle kunna se om det inte finns nått javascript för en palett och använda det istället för att skriva in i så mycke jobbiga siffror.

    Du MÅSTE ha en preview (av sidan, inte koden!!!).

    Och eftersom du ändå har en preview kan du lika gärna lägga till en "tilt" funktion som ger ett gäng andra previews i thumbnailstorlek med tex vissa (grupper av?) färger lätt ändrade så man kanske ser nått man vill ha ännu mer så den ger ett verkligt mervärde utöver tidssparande.

    Kan ju passa på att säga med att det första jag letade efter var en "randomize" knapp. Det hade varit trevligt. Sånt brukar jag sitta å trycka på rätt många gånger.

    Sen behöver du väl bara göra sajten på engelska med och lägga in paypal innan man får koden (du för spöka till din preview så den inte är direkt användbar).
    Klart!

    Vill man sen bli avancerad är det ju rätt vanligt med bilder som loggor, så du kan ju göra några scripts med nått grafiskt bibliotek som fadar "gratis bild från office kategorin" -> "fula rundade rektanglar där en del sitter ihop" och "Text med starkare färg i toppen som speglar sig i vatten/glas/spegel/äpplemos" och allt vad dom har nu för tiden i det därna web två komma noll.


    En annan grej, göm "Bloggtestet", känns mest som ett stort internskämt för mej, trots att det inte är så roligt. De flesta människor kan inget av det där och är det det första de får se så är ju inte det så bra eftersom folk generellt har trevligare och är mer avslappnade när de känner sig hemma. Eller med andra ord, bestäm dej för om din målgrupp är 200 proffsbloggare eller de kanske 5000 aktiva amatörerna vi har i landet.

    Jag får säga det igen, verkligen, du borde se utanför landets gränser, gör om allt på engelska och byt i så fall namn på tjänsten. Det låter lite för likt w ww.blogsolution.com. Deras slogan är "Create 100 blogs per second". Å det är väl inte så bra i sammanhanget.

    Du kan ju också göra en ny sida av din nya fina tjänst som heter något helt annat. Och så kan du ju generera kompletta skins (typ 25-50 om dan) på en annan site med en länk i som du ger bort gratis så får lite länkar med.


    Det var allt jag orka tänka nu, så Lycka till!!
    /Björn

  6. #6
    scrdjs avatar
    scrdj scrdj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2008
    Inlägg
    17
    Tackar tackar för alla tips. En hel del bra som jag ska ta med mig. Hade missat att blogsolutions fanns.

    Palett vill jag ha men har inte hittat någon (Letat som en galning). Någon som vet var det finns?

    En RAndomize ska jag lägga på min todo lista också. Kan vara ganska så bra, eftersom designdelen (Som inte kommer att vara huvudfunktionen på sidan) endast riktar sig mot blogg.se så är det ingen idé att rikta sig utåt ännu. Men det kommer när restena av funktionerna är på plats.

    Fortsätt gärna tipsa, skriver upp allting!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Wiki-del på kommersiell sajt?
    Av Princip i forum Länkbygge
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 08:00
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 14:45
  3. Idé till sajt!
    Av Filhm i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 08:57
  4. Länkbyte med bil och årstid/väderrelaterad sajt
    Av Anton Johansson i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 18:26
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23