Resultat 1 till 4 av 4

Ny kille här!

  1. #1
    Björn Rs avatar
    Björn R Björn R är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    14
    Hej!

    Jag heter Björn och jag är en seo-nybörjare. Jag har läste lite om sk affiliate-marknadsföring på olika forum och det verkar intressant. Ännu om jag inte har gjort något, men jag försöker skapa mej en överblick över vad jag behöver kunna och vad jag behöver göra för att lyckas!

    I mina ögon verkar den svenska marknaden ganska annorlunda från den engelska vilket både skapar intressanta problem och möjligheter.

    Som inspiration har jag Eli på bluehatseo. Han är en väldigt smart kille (även om han kör lite mörkare taktiker än jag tänker göra). De poster han gör som inte är rena kodexempel (ligger ett par sådana överst nu) ger både djup insikt i hur saker fungerar och de flesta slår mej som djupt inspirerande i hur han "tänker utanför lådan".

    Avslutningsvis hoppas jag att ha roliga och intressanta konversationer här och knyta många kontakter!

    Mvh
    /Björn

  2. #2
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    Välkommen - här fick finns mycket att lära (det första tipset är att ägna sig till whitehat, det är det enda som håller i längden).
    Kolla in min sida om iphone

  3. #3
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Kul inspiration du har: http://www.bluehatseo.com/how-to-make-a-100-per-day/

    Tycker inte Eli på bluehatseo verkar vara en bra kille
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  4. #4
    Björn Rs avatar
    Björn R Björn R är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    14
    Nä alltså, jag menar inte hans blackhat grejjer. Även om man vill kan man ju i princip inte köra blackhat i sverige på grund av kompetensen hos folk och att det på något sätt fortfarande är lite av en ankdam.

    Han är inspirerande för att han är smart och har smarta kompisar.
    prova till exempel
    w ww.bluehatseo.com/guest-post-make-50-dollars-a-day-with-google-custom-search/

    eller hans egna

    w ww.bluehatseo.com/serp-domination/

    Han kanske bara skriver otroligt fångande, men att läsa den posten känns som om man får insikt i det innersta hos en kille som tillhör världseliten. Det är inspirerande för mej, det motiverar mej till att bli lika bra, tänka lika smart.

    Kom ihåg nu att jag faktiskt aldrig har gjort nån seo i hela mitt liv så detta är fortfarande väldigt abstrakt för mej, men efter att ha läst ett helt gäng guider om hur viktiga olika on-pagefaktorer är, vad man ska leta efter i in-länkar och diverse hypoteser om google så är en välskriven och detaljerad insikt i hur man ger sig in i en trött men mättad niche och äger den väldigt utvecklande.

    Nu innehöll den posten iof en hel del olika valörer av kulörtvättade hattar men jag säger igen, att vad som är inspirerande är inte vad han gör, utan processen hur han analyserar. Svaren för mej på hans frågor kommer absolut inte att bli de samma!

    Personligen drar jag gränsen mellan blackhat och whitehat stenhårt vid att avända parasitehosts i liten skala med handskrivet innehåll (som tex mediaanalys.google pages.com/home), och jag tänker köra rent spel hela vägen.

    Men jag tänker inte sticka under stol med att jag tycker det är roligt att läsa om blackhat. För det är det!

    Hehe, nåja, då hoppas jag att det var förtydligat. Jag börjar känna mej lite långrandig, så..

    Gonatt och sov så gott
    /Björn

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 05:41
  2. Kille som bara använder CTRL+C, hur gör man??
    Av John Ivarsson i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 13:56