Resultat 1 till 5 av 5

Problem med inlänkar på google

  1. #1
    hofvens avatar
    hofven hofven är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    5
    Hejsan!

    Jag är ganska ny på det här med SEO men tycker det är väldigt intressant. Dock har jag stött på ett problem med sidan jag försöker optimera, på google.

    Sidan har vait uppe i drygt ett halvår och har sedan minst en månad tillbaka haft inläkar från ett par etablerade sidor. Problemet är att google inte hittar dessa inlänkar, vilket däremot msn & yahoo gör.

    Funderar på om det kan ha betydelse att den nya sidan ligger på .no, menad de etablerade siderna ligger på .se domän. I övrigt tycker jag inte att google borde rata dessa länkar, de ligger på seriösa sidor och endast en "nivå" från startsidan.

    Jag skulle kunna länka till sidan så att ni kan se med egna ögon, men jag har sett att andra fått sådana länkar bortplockade så jag väntar med det (är bara ute efter tips inte gratislänkar ).

    Någon som har nån idé?

    /Anders

  2. #2
    SEODaniels avatar
    SEODaniel SEODaniel är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    9
    Jag antar att du inte har ett Google Webmaster Tools-konto utan endast har gjort en link: sökning på Google. Vid en sådan här sökning visar Google endast ett mycket litet urval av de länkar din hemsida verkligen har. Inte heller Yahoo visar riktigt alla länkar.

  3. #3
    hofvens avatar
    hofven hofven är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    5
    Tack för hjälpen!

    Både när jag kör med link: och från SEO-Elite så får jag endast få länkar. När jag tittar i webmastertools så finns alla med där (jo jag har konto men det hjälper ju inte om man är klantig nog att inte titta där ).
    Antar att problemet är att SEO-elite använder link:... Hmm... Jag skulle ju vilja göra motsvarande analys för mina konkurrenters sidor men det kan jag ju inte i webmastertools.
    Kanske någon som har nåt bra tips på något bra program/site för att analysera backlinks, där man får med mer än bara länkarna som dyker upp på en link:-sökning.

    /Anders

  4. #4
    SEODaniels avatar
    SEODaniel SEODaniel är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    9
    Ja så kan det bli. Tur att du ställde frågan :-)

    För att kolla inkommande länkar finns där en massa bra verktyg. En del kombinerar dessutom resultat från flera olika sökmotorer för att få ett bättre underlag. Själv har jag fastnat för en programvara som heter Advanced Link Manager.

  5. #5
    hofvens avatar
    hofven hofven är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    5
    Okej, den ska jag ta och prova... Har hittat några webbaserade som verkar funka ok, men det är ju bättre om man kan hitta ett bra progrma.
    Tackar igen :-)

    /Anders

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  3. Google och inlänkar
    Av JohanN i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:07
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 00:20
  5. Inlänkar & Google
    Av Anders Granström i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 19:34