Resultat 1 till 4 av 4

Vad är ?gclid_

  1. #1
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Hej,
    Jag märkte idag att vissa hittar till en av mina siter på min adress som följs av tecknen: gclid=CJ_Yyqb...osv..

    Vad tusan är detta för tecken? Ser ut som en affiliatekod, men jag har inte denna site kopplad till något affiliateprogram eller annan marknadsföring just nu.

    Vet någon varifrån detta kommer??

  2. #2
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Det är nog för Destination URL Auto-tagging från google som är by default är satt på "on" när någon kommer in via adwords..

    Den är väl främst för att du ska kunna dra fram statistik på hur bra dina nyckelord i adwords fungerar...

    annars bara o googla på "Destination URL Auto-tagging"

    Mvh //Kimpo

  3. #3
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Om du som sagt inte har någon adword eller liknande marknadsföring igång för tillfället, kanske någon som har tidigare kommit in på din sida via adwords och sedan bookmarkat den så kanske gclid parametern har följt med ...vet inte gissar lite bara hoppas nån info hjälpte iaf

  4. #4
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Tack men jag har inte något adwords eller annat kopplat till denna domän.
    Idag har samma ipadress klickat in sig på den siten med det konstiga haranget jättemånga gånger med bara några sekunders mellanrum. Är det någon som jävlas med mig eller?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)